Max Nagl verrast vriend en vijand!
Veteraan Max Nagl (Sarholz- KTM) schudde gisteren iedereen flink wakker. In een sterk deelnemersveld tijdens de afsluitende Internazionali d’Italia wedstrijd in Mantova $werd hij in de superfinale tweede na Tony Cairoli!
Eerder op de dag was de 31-jarige Duitser in de MX1 race vijfde geworden na Gautier Paulin.
Max Nagl: “Ottobiano was moeilijk. Dat was mijn eerste wedstrijd, maar in Mantova reed ik voor de eerste keer op de Sarholz KTM wedstrijdmotor. Ik was enorm onder de indruk hoe goed de motor wel is! Eigenlijk is alleen de motor wat bijgwerkt want de vering is standaard en toch is de motor verrassend goed. Daar heeft het team prima werk mee geleverd. Ik ben blij om te staan waar ik nu sta. Met de steun van al mijn privé-sponsors en de vele fans die het mogelijk hebben gemaakt dat ik naar Argentinië ga. Ik heb er weer zin in.”
Door de blessure van Jeffrey Herlings droomden sommige (Duitse) fans al van een MXGP seizoensstart op fabrieksmateriaal voor Nagl. Pit Beirer liet aan Speedweek echter weten dat dit niet binnen de plannen paste. En hij voegde er aan toe dat het meestal weinig goeds oplevert als een privé-rijder snel moet overstappen op een fabrieksmotor…
Eén ding staat vast: Max Nagl is terug van weggeweest!
Foto: S. Taglioni
Ook te lezen
Roan van de Moosdijk en HRC Honda verbreken contract
Na zijn breuk met Fantic Factory Racing, eerder dit jaar, heeft de Nederlander nu ook in samenspraak met het team zijn contract met HRC Honda verbroken. Roan van de Moosdijk …Diverse breuken voor Ken Roczen
Ken Roczen kwam afgelopen weekend ten val in Nashville en moest opgeven. Bij nader onderzoek blijkt dat hij een breuk in het kniegewricht van het scheenbeen, een voetbreuk en een …Save The MX-Tracks – In Depth Interview
Maak kennis met de gezichten achter ‘Save the MX-Tracks’ – met hun acties strijden zij voor het behoud van onze geliefde motocross circuits. In dit exclusieve interview delen ze hun inspirerende …Techniek: De invloed van de massa van je crossmotor op het rijden
Met een crossmotor rijden betekent dat je heel wat impact mag verwachten van de massa van je motor en dit bij het accelereren, remmen, overhellen in een bocht en het …
Uw reacties