Techniek: noodreparatie van een koppelingsdeksel
De motorblokbehuizing van onze cross- en Enduromachines zijn gemaakt van een legering van aluminium en magnesium. Een verloren gelopen steen kan tijdens een rit zomaar een gat slaan in het motorblok. Is dat het geval met het ontstekings- of koppelingsdeksel dan kan je een noodreparatie uitvoeren. Daarvoor heb je best altijd een tube kneedbaar metaal bij je.
Kneedbaar metaal is een soort klei met een kern van verharder. Het is een twee-componenten massa waarmee je snel metalen voorwerpen kan herstellen. Let op, dit is geen definitieve herstelling. In de onderstaande video zie je hoe het gat in een koppelingsdeksel wordt gedicht om de rit verder te kunnen zetten. Bij thuiskomst vervang je best het deksel. Maar het tubetje kneedbaar metaal moet eigenlijk in de gereedschapskist liggen van elke motorrijder.
Ook te lezen
Save The MX-Tracks – In Depth Interview
Maak kennis met de gezichten achter ‘Save the MX-Tracks’ – met hun acties strijden zij voor het behoud van onze geliefde motocross circuits. In dit exclusieve interview delen ze hun inspirerende …Techniek: De invloed van de massa van je crossmotor op het rijden
Met een crossmotor rijden betekent dat je heel wat impact mag verwachten van de massa van je motor en dit bij het accelereren, remmen, overhellen in een bocht en het …VIDEO: Backstage met Romain Febvre in Trentino
Trentino is natuurlijk een van de mooiste plekken op de kalender om beelden te schieten en daar wordt dan ook volop gebruikt van gemaakt. Zo neemt Romain Febvre ons mee …Gallery: Dutch Masters of Motocross Markelo 2024
Afgelopen zondag werd de derde wedstrijd van het KNMV Dutch Masters of Motocross verreden op het circuit van Markelo. Onze eigen #NiekFotografie brengt alles voor ons in beeld. Bekijk hier …
Uw reacties