Jeffrey Herlings laat van zich horen!

Jeffrey Herlings laat van zich horen!
Decrease Font Size Increase Font Size Text size Print

Opschudding tijdens de vrije training van de tweede MXGP ronde in Faenza. Kampioenschapsleider Jeffrey Herlings (Red Bull-KTM) kwam zwaar ten val en zou volgens een persmededeling van KTM de komende vier GP’s missen. The Bullet zelf bleef de afgelopen weken erg discreet met commentaar. Tot vandaag. De viervoudige wereldkampioen deed zonet een uitgebreide mededeling op social media

Jeffrey Herlings: “Het was de laatste tijd erg stil om me heen en het spijt me dat ik sinds mijn crash geen update heb gegeven aan mijn fans. Ik kan niet beschrijven hoe zwaar het was om daar tijdelijk verlamd op de grond te liggen en geen gevoel te hebben vanaf mijn nek naar beneden voor minimaal een half uur. Uiteindelijk heb ik mijn C1, C6 en T3 wervels gebroken. Dokters zeiden me dat ik door het oog van de naald ben gekropen doordat ik niet verlamd raakte. Het goede nieuws is dat 3 stabiele breuken opliep met slechts kleine scheurtjes in de botten.


Het genezingsproces zal dan ook niet te lang duren en de artsen zeiden me dat ik volledig zal herstellen van deze blessure. Ik had het gevoel dat ik dit seizoen meer dan 100% in controle was, om een 2e plaats te accepteren (als  dat moest) en voelde me meer dan ooit in controle over het kampioenschap. Ik heb het gevoel dat ik het tweede seizoen op rij heb verknald. Ook al heb ik het gevoel dat ik mezelf niets kan verwijten wat betreft deze crash. Het spijt me voor al mijn sponsors, partners en fans dat ik er opnieuw niet in slaagde om hen een titel te bezorgen.

Bovenal wil ik mijn hele KTM-team en crew bedanken voor hun geduld en hun constante steun, door dik en dun. Het is de afgelopen twee seizoenen erg zwaar geweest, maar ik weet dat ik nog steeds veel te bieden heb in deze sport. Voorlopig hebben het team en ikzelf besloten om niet te rijden in Mantova en om daarna te kijken wanneer we precies weer gaan racen. Ik denk dat het nu het belangrijkste is om weer gezond te worden. Nogmaals dank aan mijn team en partners voor hun grote steun. Ik zal hard werken om zo snel mogelijk weer gezond terug te keren.”

 

View this post on Instagram

 

It’s been pritty quiet around me lately and I am sorry for not giving a update to my fans since my crash. I can not describe how devastated it was being there on the ground temporarily paralyzed and not having any feeling from my neck down for minimum half an hour. Eventually I ended up braking my C1, C6 and T3. Doctors told me I got through the eye of the needle with not ending up paralyzed. From the good side, I got 3 stable fractures with only small cracks in the bones and the healing process wont be too long luckely and doctors say I will get a full recovery from this injury. I was feeling I was more then 100% in control this season, accepting a 2nd place and felt more in control of the championship then ever. I feel like that I messed up for the 2nd season in a row, even I have the feeling there was nothing I can blame myself for, for this crash. I am sorry to all my sponsors and partners and fans for once again not being able to deliver a championship to them. And most of all I would like to thank my entire KTM team and crew for there patience and there constant support towards me and there support through thick and thin. It’s been a very though last 2 seasons but I know I still got plenty to offer in this sport. For the moment the team and I have decided to sit out the next race in Mantova and look from there when exactly we will return to racing. I believe to become back healthy is the most important for now. Once again thanks to my team and partners for there great support. I will work hard to become back healthy again as soon as possible. @ktmfactoryracing @redbull @jumbo @oakleymotorsports @giampishow @milwaukeetool @hennekenskay @knmv_motorbond @dodgeram.nl @debrug.eu @iamspecialized @autoridderhof #Josmaas

A post shared by Jeffrey Herlings (@jeffrey_herlings84) on

Foto’s: Ray Archer/ shotbyBavo

LEES MEER  VIDEO: Samenvatting EMX125 & EMX250 Lommel 2

 

Uw reacties