Experimenteert Honda met traction control?
Tijdens de drie wedstrijden in Houston waren er enkel technische innovaties te zien op het circuit. Zo was er de luchtschokbreker van Justin Barcia maar ook op de Honda van Jett Lawrence was er iets te zien. Op het achterwiel stond een apparaatje dat niks anders kan zijn dan een sensor om de draaisnelheid te meten.
Als je de draaisnelheid van een wiel wil meten moet je data toevoegen aan de ECU. Die data komt van en sensor vergelijkbaar van deze van jouw auto om b.v. de ABS te laten werken. Jett Lawrence gebruikte het systeem alleen tijdens de vrije oefeningen en dus niet in de wedstrijd. Traction control is in principe verboden in de AMA Supercross. In de reglementen staat dat er geen sensor op het voorwiel mag staan. Die van Lawrence staat op het achterwiel en het lijkt erop dat Honda data wil verzamelen via de sensor. Of de ECU daadwerkelijk ingrijpt wanneer wielspin optreed is niet geweten.
Foto: dirtbikerider
Ook te lezen
Andrea Bonacorsi naar MXGP voor rest van 2024
Regerend EMX250 kampioen, Andrea Bonacorsi, zal de overstap maken naar de MXGP-klasse met het Monster Energy Yamaha Factory MXGP Team voor de rest van het 2024 seizoen en dit ter …VIDEO: Behind the Gate Episode 2
Duik in de MXGP van Spanje met een nieuwe aflevering van Behind the Gate. In deze aflevering zien we een diepgaande analyse van Jorge Prado’s carrière tot nu toe met speciale …Roan van de Moosdijk en HRC Honda verbreken contract
Na zijn breuk met Fantic Factory Racing, eerder dit jaar, heeft de Nederlander nu ook in samenspraak met het team zijn contract met HRC Honda verbroken. Roan van de Moosdijk …Diverse breuken voor Ken Roczen
Ken Roczen kwam afgelopen weekend ten val in Nashville en moest opgeven. Bij nader onderzoek blijkt dat hij een breuk in het kniegewricht van het scheenbeen, een voetbreuk en een …
Uw reacties