Published On: 4 maart 2010

Ondanks een lange revalidatie liet Kevin Strijbos in Mantova zien dat hij het crossen nog niet was verleerd. Dat was voor ‘The Kid’ zowat het enige lichtpunt tijdens zijn korte verblijf in het team van Georges Jobé. Eerder raakte al bekend dat Jobé’s hoofdsponsor BO (audio-interview) zich had teruggetrokken. Amper enkele maanden dus nadat het Jobé-BO-KTM team was voorgesteld tijdens de MX of Nations in Franciacorta met Strijbos en Boissière als piloten. En met de steun van KTM dat fabrieksmotoren zou leveren. Eerder al waren Tanel Leok en Ken De Dycker met veel bombarie aangekondigd bij BO-KTM maar zowel ‘The Estonian Express’ als ‘Keeno’ verkozen uiteindelijk andere oorden.

Nog niets betaald

Teammanager Jobé werkte na de mislukte BO deal naar verluidt aan enkele pistes met alternatieve sponsors. Daaronder die van ‘Fazza’ ofwel Sheikh Hamdan Bin Mohamed Bin Rashid Al Maktoum uit Dubai.  Fazza prijkte dan wel op de motor en shirts van het team in Mantova en Valence, maar concreet is die piste nog steeds niet. Ook de zoektocht naar overige sponsors wierp alsnog geen vruchten af. Van de geplande fonkelnieuwe teamtruck was totnogtoe evenmin een spoor te bekennen. Tot overmaat van ramp werd Strijbos sinds hij een contract tekende met het team nog niet betaald. De vijfvoudige wereldkampioen vroeg aan Strijbos en zijn manager om geduld te oefenen, maar dat bleek een onhoudbare situatie.

Nu al een historisch moment: Strijbos leidt voor Cairoli op de Fazza-Jobé-KTM.

Kevin Strijbos zou ondertussen reeds dicht bij een overeenkomst met een ander (KTM?)team staan. Jobé wil van zijn kant het team verderzetten met de overblijvende rijder; Anthony Boissière. De Fransman die dit seizoen debuteert in de MX1 werd in Valence knap vierde.

Voor wie er nog aan zou twijfelen: wordt vervolgd!

Credit foto’s: CDS