Jeffrey Herlings, winnaar MX2 (Red Bull-KTM): “Ik heb heel de week ziek in bed gelegen met griep en dat voelde ik vandaag wel. In de eerste manche had ik de holeshot en daarna maakte ik een foutje. Even heb ik dan wat gespeeld met Shaun, ik kon hem voorbij en daarna heb ik makkelijk kunnen winnen eigenlijk. In de tweede manche had ik een goede start achter Shaun. Weer maakte ik een foutje en zo moest ik van de derde plaats terugkomen. Ik kon naar de leiding komen, maar ik ging er weer af. Dan heb ik nog 10 minuten moeten vechten om de overwinning te pakken dat lukte nog net. Maar nét is goed genoeg! In de whoops sectie net voor de finish ging ik Simpson voorbij.
In het begin was het een beetje wennen aan de baan. Heel anders dan ik in Nederland gewoon ben. Zo stond er hier en daar zelfs nog gras ’s morgens, maar ik vond het wel leuk. Er lag een mooie wave sectie in en naar het eind kwam het best zwaar te liggen. Gecombineerd met de warmte was dit zeker een goede voorbereiding voor Glen Helen. Ik ga niet naar ginder met een bijzonder doel of zo. Gewoon de lijn doortrekken en mijn derde plaats in het WK verdedigen, dat is de bedoeling.”
Tanel Leok, winnaar (LS Motors-Honda): “De eerste reeks was wel oké, maar ik kon me niet meten met Guarneri omdat ik na tien minuten een probleem met de achterrem kreeg. In de tweede reeks ging alles naar wens. Ik pakte de kopstart en kon gewoon mijn eigen ritme rijden. Dat was goed ook, want ik had weer wat technische probleempjes; de koppeling deed wat vreemd en zo. Door de warmte was het ondanks de korte manche toch vrij zwaar.”
Yvgeny Bobryshev, tweede (CAS-Honda): “Ik had een slechte start , maar ik kon me toch mengen met Leok en Guarneri. Na een minuut of tien kwam ik dom ten val. Door een paaltje te raken ging ik overkop. Alles stond krom op de motor darna. Terugkomen viel dan ook niet mee, derde was al bij al nog redelijk. In de tweede manche was ik de eerste vier ronden een beetje aan het sukkelen. Zo had Leok natuurlijk vrij spel en kon hij makkelijk uitlopen. Weer had ik een slechte start en ik had wat moeilijkheden om de anderen te passeren. Je hebt hier geen verkenningsronde dus dat maakte het extra moeilijkheden om meteen te weten hoe de baan er bij lag in de tweede reeks.”
Davide Guarneri, derde (LS Motors-Honda): “In de eerste reeks pakte ik de holeshot en zo had ik vrije baan. Vooral in de eerste ronde voelde ik me wat stijf, maar gaandeweg ging het steeds beter. Op het einde kon ik ook uitlopen. Mijn reactie aan het hek was weer prima in de tweede reeks alleen lag de eerste bocht er nu helemaal anders bij dan deze middag! Ik kwam wat te breed uit en crashte, achter mij ging er ook piloten neer en het was een complete chaos. Ik lag onder twee motoren, maar gelukkig had ik niks. Ook met de motor was er niks dus begon ik aan mijn inhaalrace. Jammer dat de reeks zo kort was anders had er meer ingezeten dan die vijfde plaats.”