Naast de lancering van de SX-F 350 viel er nog meer te melden over KTM’s enduro en motorcross line-up voor 2011. Hieronder een overzicht van de voornaamste nieuwigheden en wijzigingen.
Nieuwe evoluties voor de SX-F 250
Het ontwikkelingswerk dat voor de lancering van de KTM SX-F 350 kwam ook de rest van het 4-takt MX gamma ten goede. Alle viertakt crossmotoren worden vanaf 2011 uitgerust met het nieuwe frame dat ook van een link-systeem is voorzien. De SX-F 250 krijgt er een elektronische injectie bovenop. Om de Benjamin van het viertakt gamma zo licht mogelijk te houden hebben de Oostenrijkse ingenieurs er wel voor gekozen om de SX-F 250 niet met een elektrische starter uit te rusten. Deze nieuwe evoluties stellen de SX-F 250 zich alvast in staat om zijn leiderspositie in het MX2 segment te blijven verdedigen.
De SX-F 450 daarentegen blijft wordt alvast nog een jaar via een klassieke carburator gevoed. Maar we vermoeden dat ook de zwaarste oranje viertakt vanaf 2012 voorzien zal zijn van een elektronische injectie.
Geen link-systeem echter voor de 2-takt modellen (SX 125, 150 en 250). Uitgebreide tests wezen uit dat het link-systeem gevoelig anders reageerde met een tweetakt krachtbron. Het PDS-systeem blijft hier dus de voorkeur behouden.
Belgische Tarieven KTM MX 2011
MINI
50 SX Mini: 3270 €
50 SX: 3270 €
65 SX: 4010 €
CROSS
85 SX 17/14″: 4870 €
85 SX 19/16″: 4870 €
125 SX: 6830 €
150 SX: 7030 €
250 SX: 7530 €
250 SX-F: 8190 €
Foto credits: KTM Images/H. Mitterbauer, F. Montero, S. Romero
350 SX-F: 8630 €
450 SX-F: 8970 €