Published On: 5 augustus 2010

Leuke quotes zijn  als slagroom op de taart, de champagne op het podium, een megabangelijke whip van de winnaar die  wordt afgevlagd. Volgens R. Froger is het een eigen huis & een plek onder de zon, volgens Lady Gaga is het een piercing voor haar derde tepel, in MX-kringen is het een milieumat met jouw eigen naam… Kortom: opmerkelijke uitspraken maken een interview compleet. Het magazine-monster in ons verslond weer de boekskes en zocht de strafste, grappigste, slimste en domste quotes bij elkaar.

“Er heerst een heel goede sfeer in het team. Er zijn geen conflicten tussen de rijders en iedereen spreekt tegen iedereen. Maar er is wel de taalbarrière. Ze spreken alleen maar Engels en daar heb ik nogal problemen mee. Als ik iets wil uitleggen, slaag ik er wel in om me verstaanbaar te maken, maar dan wel met gebarentaal.”
Europees kampioen 125cc Jordi Tixier over het Nestaan JM Racing team in Moto Crampons van juni 2010

“De eerste variant is de professionele trainingsracer. Hij heeft de nieuwste kleren, een prachtige motor en vaak zelfs een meer dan behoorlijke van of vrachtwagen. Als het gerucht gaat dat Werner Daemen of Steve Ramon op een circuit komen trainen, is hij er gegarandeerd ook. En hij rijdt drie ronden mee. Daarna stapt hij af. Niet omdat hij niet snel is. Gewoon omdat professionele trainingsracers slechts drie ronden rijden.”
Motorwereld hoofdredacteur Thierry Sarasyn over de poseurs in de motorsport. Bron: Motorwereld juli 2010

Vader en zoon Desalle zijn op hun privacy gesteld, volgens Het Nieuwsblad.

“Het succes van Clément heeft geen enkele invloed op ons dagelijks leven. Daarom ook dat Clément geen eigen internetsite heeft. Wij zijn daar tegen. Mensen die je van haar noch pluim kent inzage geven in je doen en laten, daar doen wij niet aan mee.”
Claude Desalle, vader van… in Het Nieuwsblad van 31 juli 2010

“Ik verheug me al op een mogelijke comeback van de tweetakt. Voor mij is dat de ideale krachtbron voor motorcross, enduro en trial. Ik zie geen enkel voordeel in het rijden met een viertaktmotor. Ze zijn zwaar en starten slecht.”
SX Tour organisator Jean-Luc Fouchet in Moto Verte augustus 2010

“Alsof  hun dubbele cylinderinhoud (van de 250 F motoren) nog niet genoeg voordeel bood, kwam de AMA aanzetten met een zinloze regel die ongelode benzine verplicht maakte, die had geen effect op de viertakten, maar betekende de doodsteek voor de hoge compressie van de 125cc tweetakten.”
Inleiding van de 2004 Pro Circuit Kawasaki KX 125 test. Bron: Motocross Action juli 2010.

“Het aantal licentiehouders (van de FFM) in de motorcross en enduro is in de voorbije twintig jaar verdubbeld. Helaas is dat niet het geval in de trial dat het zwakke broertje blijft.”
Jean-Pierre Mougin, ex-voorzitter van de Fédération Française de Motocyclisme . Bron: Moto Crampons van juli 2010.

“MotoGP bereikt ook het breedst mogelijke publiek. Motorcross is voor de fans. MotoGP is een sport voor iedereen.”
VT4 MotoGP co-commentator en ex-wegracer Wim Van Achter over de populariteit van MotoGP in Vlaanderen. Bron: Motorwereld juli 2010

“Mensen in Nederland hebben geen respect voor je, ze beseffen niet dat wat we er voor doen. In Spanje en Frankrijk is dat heel anders.”
Ceriel Klein Kromhof over hoe de Nederlandse publieke opinie over motorcross denkt. Bron: Noppennieuws juli-augustus 2010

“Het was een trend om de circuits steeds vlakker te maken. Als je dat doet kan elke idioot opeens snel gaan. Een circuit moet er ruw bijliggen. Rijders hebben ballen maar ook hersenen en als het er te ruw bijligt dan vertragen ze wel vanzelf.”
Pro Circuit baas Mitch Payton over circuitpreparatie Bron: Moto van juli 2010

Mitch Payton, vooraan, zit nooit verlegen om duidelijke taal.

“Ik stevende op de overwinning af tot Billy Mac (McKenzie) me langs achter aanreed en we allebei tegen de vlakte gingen. Geen van beiden kreeg prijzengeld en ik was niet echt goed gezind.”
Columnist Brad Anderson over zijn korte uitstap naar het Australisch kampioenschap. Bron: Moto juli 2010

“Ik had altijd al gedacht dat Tony Cairoli de perfecte rijder voor de 350 zou zijn. Max Nagl is meer een 450 rijder. Zet hem op een 350 en hij verliest meteen al zijn potentieel als rijder.”
Stefan Everts over zijn KTM SX-F 350, Tony Cairoli en Max Nagl. Bron: Moto juni 2010

“De Quantya laat je toe om te praten tijdens het rijden zonder dat je je stem ook maar moet verheffen. Bovendien kan je hem tijdens een stop zomaar op de grond leggen net als een mountainbike.”
Uit de test van de Quantya Strada Parx edition. Bron: Enduro magazine juli 2010

“Tot slot zijn er de slaafjes. Deze klasse van poseurs is zo dicht bij de helden geraakt dat ze effectief ook moeten werken. Bagage sleuren, zorgen voor een handdoek na de race en een schouderklopje elke keer ze hun held ontmoeten. Mocht de held stoppen met racen of ontslagen worden uit zijn team, dan kan het slaafje zich enkel opwarmen aan de gedachte aan die keer dat hij met bagage mocht sleuren in de hitte na de Spaanse Grand Prix.”
Thierry Sarasyn over poseurs in de motorsport. Bron: Motorwereld juli 2010

“Uiteraard wil ik niet (naar de MX of Nations) gaan, want ons team klooit toch maar aan. Dat heb ik ook aan de teammanager Leon Giesbers gezegd. Kijk maar naar De Reuver vandaag, hij lag twee ronden achter of zo in Lommel. En wie gaat onze derde rijder zijn, misschien Klein Kromhof. Die lag in Lommel ook een ronde achter. Ik zou niet weten wat ons team daar moet gaan doen tegen jongens als James Stewart, Ryan Dungey en andere toppers.”
Jeffrey Herlings neemt op MXlarge geen blad voor de mond over de kansen van het Nederlandse team. Lees hier het volledige interview.

Credit foto: P. Haudiquert, Ray Archer, MX Sniper