Published On: 6 november 2010

Hallo allemaal,

Hier zijn we weer. Het was aangekondigd, maar dat het zo pittig zou zijn, had ik echt niet verwacht. Na de eerste proef, ging de route richting de bergen, zo een 10 minuten later stond het zweet in mijn laarzen. De ene klim na de andere met de bijhorende afdalingen. Toen we na een half uur een stuk van de route oppikten van eerder deze week, kreeg ik in de gaten dat het nipt kon worden om op tijd in  te klokken. Ik begon dan maar te rijden als was het een proef en kwam aan op de time-check met  4 minuten voorsprong. En zo was het de hele dag racen tegen de klok, zowel in de proeven als op de route. Ik ben de dag goed doorgekomen zonder straftijd en kan redelijk wat tijd goedmaken in het scratch-klassement . Ik schuif nu op naar plaats 54. In de E3 klasse blijf ik 14de.

Morgen rijden we de nog 60 km route naar Aguila waar de afsluitende cross plaats vind. Wie denkt dat die 60 km een wandelingetje wordt zit goed fout. Ik praatte vanavond met Giovanni Sala die pré rider is voor de FIM en die beweerde dat er nog een paar leuke snoepjes in liggen.

Mijn motor deed het vandaag weer uitstekend, ik monteerde een nieuwe voorband en bij de aankomst in Aguila monteer ik nog een nieuwe achterband om er goed voor te staan voor de cross. De 10 min.die ons daarvoor zijn toegestaan ter plaatse zouden moeten volstaan. Husaberg is hier overigens goed vertegenwoordigd met 40 motors.

Na de cross moeten we met de motors terug naar de paddock, over de weg wel te verstaan. Onderweg probeer ik iets te vinden om mijn motor schoon te maken zodat ik hem weer kan afleveren bij Husaberg, daarna ga ik meehelpen de container inladen van het team, want zondagmorgen keren we terug huiswaarts. Mijn laatste verslag zal ik waarschijnlijk op de terugvlucht schrijven, zodat ik jullie daarna maandag een laatste keer zal lastig vallen.

Groetjes,

Wim

Foto Credit: TKO/FDavid.be