Published On: 9 september 2011

Vorig jaar gebruikte de VOO Superbiker van Mettet voor het eerst het gloednieuwe  permanente ‘Circuit Jules Tacheny‘ als basis voor het tracé. Het nieuwe tracé bood een schitterende aanblik, maar bood niet hetzelfde spektakel dan we voorheen gewend waren op het oude circuit.  Vooral voor de off-roadmotorsporters bleek het Superbiker-tracé te veel asfalt te bevatten. Bij de organiserende club Royal Union Motor Entre Sambre et Meuse (RUMESM) luisterde men naar de verzuchtingen van de rijders en bleef men niet bij de pakken zitten.

Het circuit zal er dan bij de jubileumeditie van de VOO Superbiker op 7, 8 en 9 oktober ook een stuk spectaculairder uitziet. Zo krijgen de rijders oa deze vier whoops voorgeschoteld. Zeker geen Supercross-ingrediënt maar vergeet niet dat het tracé ook voor niet-crossers haalbaar moet blijven en dat Supermoto-machines niet bepaald met een SX-vering zijn uitgerust. De RUMESM liet  het gewijzigde circuit al proefrijden door oud-winnaar Frédéric Fiorentino, Gérald Délépine en Eddy Seel die op een paar details na niet te veel aanmerken hadden op het nieuwe tracé. De grootste Supermoto-wedstrijd ter wereld kan er alleen maar nog beter bij varen.