Het Nederlandstalig magazine “The Art of Motocross” verovert de harten van de lezers.
Met de wereldkampioen van de Motocross of Nations op de cover van “The Art of Motocross 4” hebben we een prachtig einde aan ons eerste jaar als nieuwe magazine. De prachtige interviews die ook dit vierde nummer vullen zijn stuk voor stuk een meerwaarde voor de sport en zijn lezers. Het resultaat van de fotoshoots die je in “The Art of Motocross vind zijn dan ook subliem. De samenwerking met de topvedetten, hun partners, de teammanagers, entourage en sponsors is dan ook uniek in zijn soort. Ons magazine wilde afstappen van de drukke covers die je op de meeste bladen ziet. Wij brengen de hoofstory steeds met een prachtig beeld op de cover met een kleine titel onder de foto. Wij willen een artistiek en strak gelay-out magazine naar de lezer brengen met uitzonderlijke fotografie en diepgaande interviews.
De hoofdstory neemt ongeveer 16 pagina’s in beslag in het magazine maar daarnaast komen tal van anderen in woord en beeld. We focussen op de jeugd, de vrouwen in de paddock en op de motor, personen die in het verleden de scepter zwaaide in de sport, uiteraard de vedetten en ook heel belangrijk heel veel interessante verhalen rondom de sport.
Zo kan je in ons 4 de nummer eveneens de muziekkeuze van Joël Roelants, interviews met Evgeny Bobryshev thuis in Kondrovo, Kevin Strijbos, motoren van wereldkampioenen, Ben Townley, toerisme met Parijs, een zeer uniek verhaal van André Malherbe die ons bij hem thuis ontvangt en geen vraag uit de weg gaat, Motocross of Nations en de sterke vrouw achter Antonio Cairoli: Jill Cox.
Het exclusieve 3 maandelijkse Nederlandstalig magazine “The Art of Motocross” zag op 1 januari 2012 het levenslicht met Ben Townley op de cover, een beter begin konden we ons niet voorstellen. De superstar die het in Europa en Amerika waarmaakte die meewerkt aan de opstart van een nieuw magazine, een vernieuwend magazine dat de lifestyle en actie mixt zoals dat in deze sport nooit eerder gebeurde. De verkoopcijfers bewezen dat er nood was aan een nieuwe visie op de populaire MX sport.
Mijn geloof in het feit dat supporters het hele jaar door willen weten wat de atleten doen aangaande training, vakantie, voorbereiding,… enz werd iedere drie maanden bevestigd. Met de grootste MX kampioen allertijden, The Legend Stefan Everts op de cover bij aanvang van het MX seizoen kochten duizenden lezers ons “maart/april/mei nummer in krantenwinkels en supermarkten of hadden ingeschreven op een abonnement van 4 nummers per jaar aan 35 € (postkosten voor België en Nederland inbegrepen)
Met nummer 3 in onze reeks hebben we vijfvoudig wereldkampioen Joël Smets uniek in beeld gebracht. De cover was ook nu weer zeer afwijkend van de gebruikelijke covers.
Joël Smets was zeer fier op het magazine en laat geen gelegenheid onbenut om ons blad aan te prijzen. Een heel mooi compliment mochten we ontvangen van viervoudig wereldkampioen Harry Everts die in ons vierde nummer ruim aan bod komt in de story van Kevin Strijbos. Harry belde ons de dag na de voorstelling op om ons te complimenteren met het interview dat we gebracht hadden zo als Harry het had bedoeld. De journalist Pieter Vanlommel krijgt deze pluim dan ook toegeschoven. Team USA was wild van het magazine concept. Het mag duidelijk zijn dat de sporters achter het idee van ons nieuwe concept staan.
De voorstelling van ons 4 de nummer van “The Art of Motocross” en “The Art of Cyclocross”gebeurde dan ook onder massale belangstelling in Brasserie Pot au Feu in Olen. In samenwerking met de genoemde brasserie, wijnhuis La Buena Vida en La Buena Tierra kregen de gasten de heerlijkste hapjes en wijnen geserveerd. Ondanks het feit dat de wedstrijd in het veldrijden te Tabor net was afgelopen en begrijpelijk de meeste renners kozen voor rust werden toch tal waren toch tal van teams en bedrijven aanwezig.
Ook burgemeester Peter Vanvelthoven die pas de prachtige Motocross of Nations in zijn stad Lommel mocht ontvangen was present met partner. De crossers werden vertegenwoordigd door Ken DeDijcker en partner, Joël Smets, Eric Geboers en zijn kersverse vrouw, Harry Everts en partner, Everts & Friends mede-organisator Joël Demesmaecker, Youthstream’s circuitbouwer Greg Atkins en partner, Luc en Git Picart.
Eeen hele eer voor een beginnend magazine dat iedere dag aan belangstelling wint bij de lezers.
Abonnementen 2013
Voor 2013 komen de nummers 5-6-7 en 8 eraan. Intekenen voor een abonnement kan op onze website www.theartofmotocross.eu en alle lezers die intekenen op een nieuw abonnement ontvangen eveneens een prachtige kalender 2013 met 12 prachtige foto’s van MX.
Onze abonnementen lopen slechts 1 jaar (4 magazines) en je dient geen opzeg van je abonnement te doen als je beslist niet meer te vernieuwen.
Bestaande abonnementen 2012 dienen terug in te tekenen.
Ieder jaar dien je terug te beslissen of je een nieuw abonnement neemt en na overschrijving van 35 euro op onze rekening ontvang je iedere 3 maanden een prachtig magazine.
De reden dat we het op deze manier doen is omdat we erin geloven dat je een lezer moet verdienen door beter en anders te zijn dan de andere bladen die op de markt zijn. Als je als lezer ons magazine de moeite vind dan zal je graag vernieuwen. Door het op deze manier te doen lopen ook de bestaande abonnees die terug intekenen nooit de actie mis die we ieder jaar doen om nieuwe abonnees voor ons te winnen. De 2013 kalender van “The Art of Motocross” zal dan ook niet los te verkrijgen zijn maar exclusief voorbehouden blijven voor abonnees.
Geschenkbons
Als je met de feestdagen in het verschiet ons magazine graag als geschenk geeft dan sturen wij je graag een geschenkbon op.
Reeds verschenen nummers
Bijbestellen van reeds verschenen nummers kan via onze website www.theartofmotocross.eu
Nieuwsbrief “The Art of Motocross”
De lezers die in de winkel kopen en abonnees kunnen vanaf nu ook intekenen op een maandelijkse nieuwsbrief die vanaf eind januari in de stijl van ons magazine zal verstuurd worden. Zo verzachten we de pijn om de 3 maanden te overbruggen naar het volgende unieke nummer.
De nieuwsbrief brengt je info en prachtige foto’s die we niet kwijt kunnen in het magazine of waarvan het nieuws te vluchtig is om in een 3 maandelijks magazine te passen. Intekenen op deze nieuwsbrief kan eveneens op de website en is kostenloos.