Het 15de nummer van MXlife is uit. Daarin ook een heel boeiend, exclusief interview met Ken De De Dycker.
Net zoals een computer moeten we onszelf soms ook eens opnieuw heropstarten, helemaal vanaf nul. Topsporters hebben dikwijls niet eens de keuze wanneer ze dat doen. Want door blessures, managementperikelen of een vormcrisis wordt de keuze voor hen gemaakt. Ken De Dycker nam een groot risico door nét voor het seizoen over te stappen naar een ander team. Zijn eerste jaar op de fabrieks KTM werd echter een groot succes. Keeno werd vijfde in het WK, stond drie keer op het podium en haalde eindelijk de Belgische titel binnen. Dat is slechts een deel van het verhaal…
Hoe getalenteerd je ook bent, of hoe mooi je palmares ook is, tweede kansen zijn zeldzaam. En de enige zekerheid die je hebt, is dat alle constant veranderd. De tweede kans die De Dycker in een fabrieksteam kreeg, nam hij met beide handen aan. Als slagroom op de taart zag de spectaculaire Lubbekenaar zijn contract met Red Bull-KTM bovendien verlengd voor 2013. Met Ken verzekerde KTM zich van een rijder die kan uitblinken op de SX-F 450 en de motor verder kan ontwikkelen.
Een vreemde keuze volgens heel wat fans, want hadden de Oostenrijkers met Jeremy Van Horebeek geen jong talent in eigen rangen om de stap naar de MX1 te maken? Of nog; stelde Keeno zich niet té meegaand op als hij zijn teamgenoot Antonio Cairoli achter zich aan kreeg? En dan hebben we het nog niet over de kritiek die De Dycker –zelfs op zijn 28ste en waarschijnlijk voor de rest van zijn carrière zal achtervolgen- is hij wel voldoende serieus met zijn vak bezig om voor de wereldtitel te kunnen vechten? Vragen genoeg dus en tot onze tevredenheid ging Ken geen enkele netelige stelling uit de weg. Of was dat speciaal voor de lezers van MXlife? Oordeel zelf! Lees hier helemaal gratis het volledige interview. Blader snel door naar pagina 50.