Tussen de eerste en de tweede reeks gingen we een praatje slaan met Beursfoon Suzuki rijder Mike Kras. Mike had toen net de eerste reeks gewonnen door in één van de laatste ronden fabriekspiloot Todd Waters voorbij te rijden. Uiteraard was Mike hier héél erg blij mee, hoe blij precies? Dat kan je hieronder lezen.
Mike, je klopt hier even een fabrieks piloot hoe voelt dat?
Todd Waters bedoel je? Hij stond in de tijdstraingen al achter me, de baas van het team, Kimmi kwam me zelfs succes wensen, dat was wel fijn. Het voelde ook wel goed om hem puur op conditie voorbij te rijden in die eerste reeks, want de hele reeks hadden we hetzelfde tempo en op het einde kon ik hem dan toch voorbij rijden.
Al verschillende rijders kloegen op de baan, dat hij te gevaarlijk is. Wat vind jij ervan?
Ik vind het baan ook niet echt super, maar gevaarlijk zou ik het niet noemen. Feit is wel dat tegen dat de MX1 start dat de baan helemaal kapot is gereden, wat het wel verraderlijk maakt. Maar dat maakt dat de snelheid laag ligt en je niet meer aan 160km/h zeg maar over de gaten kunt vliegen. Het is conditioneel een veldslag.
Zo meteen de tweede reeks nog, hoe ga je die aanpakken?
Ik ga denken aan het kampioenschap, wat ik eigenlijk in de eerste reeks ook al deed. Het was niet de bedoeling dat ik Waters nog ging voorbij rijden, omdat ik wist dat hij niet mee doet voor het kampioenschap. Maar toen ik zag dat ik hem nog kon pakken heb ik mijn kans gewaagd.
5 Punten gepakt op De Reuver, voelt goed zeker?
Ja zeker, ik hoop dat ik met een rode plaat naar Axel kan, dat ik Marc zo meteen in de tweede reeks hem ook nog kan kloppen. Maar dat moet nog even gebeuren natuurlijk.
Uiteindelijk kon Mike, de Reuver nog een keertje kloppen. Zo werd hij in die laatste reeks derde en Marc vierde. Mike ging tevens naar huis met een dag overwinning en een rode plaat.
Tekst: Frederik ‘VePix.be’ Van Eeckhoven