Published On: 22 oktober 2015

Max Anstie is nog steeds volop aan het herstellen na zijn gruwelijke crash die hij maakte tijdens de Motocross of Nations in Ernée eind september. De drievoudige MX2 Grand Prix-winnaar van het afgelopen seizoen werd op de triple afdaling tijdens de kwalificaties op zaterdag flink gegrepen door Pascal Rauchenecker en brak daar bij zijn schouderblad en twee wervels.

De 22-jarige Anstie geeft toe dat zijn revalidatie goed verloopt volgens plan en zich terug wat kan bewegen nadat hij na de crash werd opgenomen in het ziekenhuis en geïmmobiliseerd werd voor enkele dagen. “Alles gaat echt goed nu,” zegt Anstie. “Voor de breuken zal het nog wel een drie of viertal weken duren voor ze goed geheeld zullen zijn, maar voor de rest heb ik geen enkel probleem meer en ben ik bijna terug weer in orde. Mijn schouderblad doet nog een beetje pijn, maar mijn nek en rug voelen terug goed aan. Ik zal wel vlug terug de oude zijn.”

ANSTIE_GP11_PH_0492_002

Na twee jaar in het Britse team van Steve Dixon gereden te hebben in de kleuren van Yamaha en Kawasaki, word Anstie nu getipt bij Jacky Martens en het in Lommel gebaseerde Husqvarna Factory team voor zijn laatste seizoen in de MX2 klasse. Er is nog steeds geen aankondiging gebeurt en dit zou te maken hebben met een ingewikkelde situatie en het gerucht dat Husqvarna met een andere titelsponsor voor de dag zou komen om zo te synchroniseren met de Amerikaanse set-up.

ANSTIE_GP08_PH_1901

Dixon die rechtstreeks steun krijgt van Kawasaki en even als zijn eigen gemaakte overeenkomst met Monster Energy, moet zelf nog met de 2016 line-up naar buiten komen. Maar blijkbaar komt Tommy Searle op de KX450F in de MXGP klasse te zitten en zal de Rus Vsevolod Brylyakov in de MX2 worden in gezet.

Origineel: Adam Wheeler – ontrackoffroad.com – Nederlandse Versie: @Kris…
Foto: Kawasaki Stanley Leroux / Pascal Haudiquert