Published On: 3 juni 2017

De voortekenen zijn positief dat Evgeny Bobryshev voor het achtste jaar op rij in 2018 ook als Factory Honda rijder komt te zitten naast teamgenoot Tim Gajser op de fabrieksmotor CRF450R. De Rus die onlangs zijn sleutelbeen brak tijdens de tijdstraining voor de Grand Prix van Duitsland, heeft het HRC kamp dit seizoen door zijn huidige niveau en werkkracht in de ontwikkeling van de nieuwe CRF450R zeker nog niet ontgoocheld.

“We hebben al een hele geschiedenis samen met Bobby op de Honda, “ zei General Manager Roger Harvey door het feit dat de 27-jarige Bobryshev al van in 2010 op de CRF450R zit en vanaf 2011 de status kreeg van Factory rijder. “Hij heeft veel kennis over hoe wij de motor ontwikkelen en hij kan ons veel feedback geven. Ze gebruiken hem dan ook op dit gebied veel voor het testen. Als je kijkt wie anders beschikbaar is en dan nog betere resultaten kan leveren? Nu hebben we “Bobryshev en resultaten” als die twee woorden goed samen gaan! Waarom iets gaan veranderen dan?”

De MXGP bestaat ook grotendeels rond piloten die we kunnen beschouwen als ‘Nr 2 rijders’ , Max Nagl, Glen Coldenhoff, Jeremy Van Horebeek, Jordi Tixier, Bobby en Kevin Strijbos zijn slechts enkele rijders die hun contracten eindigt in 2017. Voor Roger Harvey heeft het weinig zin om na te denken over de #777… tenzij de rijder zelf aanstuurt om te verhuizen. Enkele seizoenen geleden was Bobryshev al het doelwit van KTM. “Alles blijft open, als hij naar ons komt en zegt dat hij een vernieuwing wil in zijn carrière, je weet maar nooit,” zegt de man van HRC. “Maar van onze kant zou je kiezen voor betere resultaten? Hij werkt heel goed binnen het team en samen met Honda en is een zeer gerespecteerd rijder .”

Origineel: Adam Wheeler – ontrackoffroad.com – Nederlandse Versie: @Kris…
Foto: @shotbybavo