Published On: 31 oktober 2017

Oké, we geven het toe wij hebben een boontje voor Bultaco! Crossmotoren maken ze niet meer sinds het merk enkele jaren geleden zijn wederopstanding beleefde maar ze produceren wel heel coole e-bikes. Het legendarische Spaanse merk voegde nu een meer toegankelijke, uiterst sportieve versie toe aan haar gamma: de Brinco R-B.

De Brinco R-B draagt onmiskenbaar het unieke Bultaco DNA in zich. Maar dankzij zijn prestaties, coole imago en scherpe prijs heeft hij alles mee om een groot publiek aan te spreken. De “Less is more” filosofie gaat al een eeuwigheid mee.

Voorbeelden van de uitgepuurde versie van een product dat het meest tot de verbeelding spreekt, zijn talrijk. Voor de R-B baseerden de Bultaco ingenieurs zich dan ook op de essentie van de revolutionaire Brinco. Dus is ook hier de rijder aan zet met onafhankelijke controle over de pedalen en het gashendel. Trappen of gasgeven, of allebei tegelijk dus! Voor wie vertrouwd is met het gevoel van een motor maakt dit de Bultaco tot één van de zaligste e-bikes op de markt.

Ook de degelijkheid qua materialen en afwerking staan op een vergelijkbaar hoog niveau zoals we het kennen van de andere Brinco’s. De radicale Brinco R-B onderscheidt zich uiterlijk van de Brinco R door een super cleane high-tech look. In vergelijking met zijn ‘grote broer’ verdwenen zowel de spatborden als de plastic cover van het subframe. Op het vlak van transmissie is Bultaco’s nieuwste uitgerust met Sram’s X5 componenten. Zowel het display als de achtervering -pre-load en rebound- krijgen een iets eenvoudigere uitvoering.


Desondanks boet deze zwarte blikvanger niets in op het vlak van prestaties. Dankzij een topvermogen van 2 kW is deze Brinco R-B namelijk in staat om een topsnelheid van 60 km/u te halen. Qua autonomie mag je rekenen op een maximaal bereik van 60 kilometer. Het beste nieuws is misschien wel de prijs van de nieuwe Brinco R-B. Voor €3.995 is de jongste telg van de Bultaco familie meteen de eerste Brinco in een heel ander marktsegment. De Brinco R-B staat vanaf begin december bij de Bultaco dealers in België en Nederland. Meer info op www.bultacobenelux.comTECHNISCHE SPECIFICATIES BULTACO BRINCO R-BGoedkeuring: NEEN
Kleuren: Zwart-geel/zwart-blauw
Motor: Brushless/Permanente magneten/Wisselstroom/Op achterwiel, Zelfbeschermings- en geïntegreerde diagnosesysteem, Max vermogen 2kW
Max snelheid: 60km/h
Motormanagement: geen rijmodi / ingebouwd zelbeschermings- en diagnostisch systeem
Autonomie: tot 60km
Batterij: CAPACITEIT: 1,3kWh / CELLEN: Lithium-Ion met hoge levensduur / BMS (Battery Management System) CAN Bus / INPUT: 58,8V
Oplader: Off Board @8A /  Gewicht: 1,5Kg / Oplaadtijd: 3h
Overbrenging: 9 versnelling/ Tandwiel Z34
Display/Connectiviteit: throttle grip display
Frame: Single beam en achterbrug van aluminium
Standaard: geen
Ophanging vooraan: Verstelbare upside-down vork, 180mm
Ophanging achteraan: Verstelbare monoshock (in- en uitgaande demping en voorspanning), Veerweg 217mm
Stuur: Sport stuur – Breedte 760mm
Voorremmen: Hydraulisch – Schijf Ø 203 mm, remklauw met 2 zuigers
Achterremmen: Hydraulisch – Schijf Ø 203 mm, remklauw met 2 zuigers
Voorwiel: Velg offroad: 24″ / Band: 24×3″ (Off Road)
Achterwiel: Velg offroad: 24″ / Band: 24×3″ (Off Road)
Voorlicht: geen
Achterlicht: geen
Wielafscherming: geen spatborden
Pedalen: Reflecterende antislip laag en afgedichte lagers
Zadel: Sport
Lengte: 1848mm
Wielbasis: 1200mm
Hoogte Zadel: STANDARD: MAX 1.164,2 – MIN 1.061 mm
Gewicht: 38kg
Garantie: 2 jaar