Published On: 12 juni 2018

Al meer dan 40 jaar worden de Kawasaki KX modellen gemaakt met één doel; rijders naar de hoogste trede van het podium brengen. Om de concurrentie in de felbevochten MX1 klasse wederom een stap voor te blijven introduceert Team Green voor 2019 de compleet nieuwe KX450. Een revolutionaire machine boordevol nieuwe features zoals een nieuwe oliegevulde voorvork, elektrische start en hydraulische koppeling!

De nieuwe viertakt krachtbron van de KX450 is maar liefst 3.4 pk sterker geworden, terwijl de koppelcurve vlakker is gemaakt voor een nog soepelere vermogensafgifte. Dankzij de nieuwe compacte klepbediening konden de kleppen worden vergroot en nog steilere nokkenassen worden geplaatst. Ook het inlaatkanaal werd verbeterd voor een nog betere airflow.

NIEUW Elektrische Start
Voor het eerst is een elektrische start ook terug te vinden op een Kawasaki KX model, waardoor starten gemakkelijker wordt dan ooit tevoren.

NIEUW Hydraulische koppeling
Een andere noviteit die voor het eerst te zien is op een Kawasaki Motocross machine is de nieuwe hydraulische koppeling. Deze is niet alleen lichter te bedienen, maar geeft ook een nog directer en constanter gevoel onder alle omstandigheden.

NIEUW
Lichtgewicht Aluminium frame
Het frame van de KX450 werd verder verbeterd voor nog meer stijfheid, dit is mede mogelijk doordat het motorblok nu ook een dragend deel van de constructie is geworden. Ook de achterbrug werd vernieuwd voor een betere balans, meer stijfheid en meer tractie.

NIEUW
De beste handling ooit
Ondanks de toevoeging van een elektrische start en de terugkomst van een oliegevulde voorvork hebben de Kawasaki engineers de gewichtstoename tot een absoluut minimum weten te beperken. Het resultaat is het meest compacte rijwielgedeelte ooit dat met een totaal gewicht van 110kg slechts 1,3 kilogram zwaarder is geworden dan zijn voorganger, een unieke prestatie!

NIEUW
Nog meer grip
Om het grotere vermogen optimaal te kunnen benutten werd de tractie van zowel het voor- als het achterwiel nog verder verbeterd. Aan de voorzijde werd dit gerealiseerd door de toepassing van een grotere wielas, terwijl aan de achterzijde de schokdemper en het linksysteem werden aangepast.



NIEUW
Oliegevulde voorvork
De hoogwaardige nieuwe oliegevulde voorvork heeft een diameter van maar liefst 49 mm voor ongekend veel stijfheid. De binnenpoten zijn eveneens extra groot uitgevoerd voor een soepele werking en perfecte demping.

NIEUW Krachtigere remmen
De achterremschijf werd vergroot naar een indrukwekkende 250mm, waardoor deze in perfecte harmonie werkt met de enorme 270 mm remschijf aan de voorzijde. Een nieuwe voorremcilinder zorgt voor nog meer controle en betere remprestaties.

Launch Control Mode
Net als de Kawasaki fabrieksrijders heeft de KX450 Launch Control Mode voor optimale tractie tijdens de start zodat je zo snel mogelijk bij de eerste bocht aankomt.

DFI injectie met drie mappings
Met de meegeleverde stekkers kan snel en gemakkelijk gewisseld worden tussen een van de drie ECU mappings (standaard, harde baan, zandbaan) voor de optimale prestaties onder de meest uiteenlopende omstandigheden.

Perfecte Ergonomie

Dankzij het in vier standen verstelbare stuur en de in twee standen verstelbare voetsteunen is de KX450 perfect aan te passen aan de lichaamsbouw en persoonlijke voorkeuren van de rijder. Een unieke Kawasaki feature!

KX FI Calibration Kit (optioneel)
Voor wie de prestaties van zijn KX450 nog verder wil verfijnen is er de optionele KX FI Calibration Kit. Deze draagbare controller kan zonder laptop of stroomvoorziening rechtstreeks op de ECU worden aangesloten en biedt de keuze uit maar liefst zeven verschillende mappings.

De 2019 Kawasaki KX450 staat al vanaf juli 2018 in de showroom, de prijs wordt binnenkort bekend gemaakt. Kijk voor meer informatie en een dealer in uw regio op www.kawasaki.nl of www.kawasaki.be