Published On: 7 januari 2019

De spelers voor motocross en supercrossgames zijn relatief dun gezaaid. Toch waagt Milestone zich eraan om los van elkaar een Supercross videogame reeks en een MXGP-game reeks te creëren. Wat ons alvast opvalt is dat de “Unreal Engine” waarop alle recente Milestone motorgames zoals MXGP Pro en de nu Supercross 2 werken, de game weer grafisch laat schitteren. Helaas wordt dit niet geëvenaard in het game play compartiment.

Grafisch kunnen we dan ook weinig zeggen over de game, met de Unreal Engine gebruikt Milestone dezelfde grafische motor die ook voor de grafische power zorgt in Fortnite Battle Royale, NBA Playgrounds, PlayerUnknown’s Battlegrounds… Dat is dus alvast niet het probleem, maar of de game goed aanvoelt is altijd de vraag en wat verwacht je als je een motocrossgame gaat spelen? Verwacht je een soort van simulatie of eerder een arcade game? Want het laatste is toch wat “Monster Energy Supercross” is. Oordeel alvast zelf met onderstaand videootje. Alles perfect timen laat u zeker sneller gaan maar een sprong te laat landen of alreeds landen op de volgende schans zorgt ingame toch voor te weinig schade, buiten wat snelheidsverlies.

Wij persoonlijk dromen nog steeds stiekem van een game, waarin FELD, MXSports en Youthstream hun krachten bundelen. Dit om zo mogelijks een “Super Career” in de game te creëren. Waarin je als privé piloot van start gaat, om naar gelang je resultaten onderdak te vindt bij een team in Europa of Amerika. Om vervolgens het team zijn doelstellingen te behalen en weer verder te groeien. Het zou de ‘herspeelbaarheid’ enorm omhoog gooien.

Tekst: Matthias Van Eeckhoven