Standing Construct KTM 2020: reactie Tim Mathys

Deze week raakte bekend dat het contract van Max Anstie bij Standing Construct KTM niet wordt verlengd. Zeker gezien het grote aanbod van MXGP rijders voor het seizoen 2020 en de uitstekende reputatie van Standing Construct KTM is een plaatsje bij het Belgische topteam erg gegeerd. De komst van Brian Bogers en Calvin Vlaanderen, zoals eerder vandaag aangegeven door Moto Verte op sociale media, zou echter uiterst voorbarig zijn!

De vraag wie in 2020 naast Glenn Coldenhoff plaatsneemt bij Standing Construct KTM houdt de media en paddockinsiders in Imola bezig. Naar aanleiding van ons bericht eerder vandaag waarin het Franse Moto Verte het huidige HRC-Honda duo Brian Bogers en Calvin Vlaanderen linkte aan Standing Construct KTM reageerde Standings teammanager-eigenaar Tim Mathys als volgt: “Er is met “de collega’s” van Moto Verte nooit gesproken, evenmin als dat we ooit gesproken zouden hebben met HSF of een voorstel hebben gedaan aan Brian of Calvin. Jullie hebben mijn mobiel nummer, mijn e-mail adres en zijn altijd welkom aan onze tent. Het zou fijn zijn om in de toekomst dergelijke voor ons delicate posts even te dubbelchecken alvorens ze te posten.
Bij voorbaat bedankt!”

Reactie MXMag redactie: “We doen sinds 1983 ons uiterste best om motorcrossfans betrouwbare en snelle informatie te bieden. In het verleden werd nieuws dat MXMag voorwaardelijk naar buiten bracht bijna steeds formeel bevestigd achteraf. Op de officiële persberichten is het in de motorcross traditioneel vaak lang wachten. Meestal tot het einde van de lopende overeenkomst van een rijder. Vandaar de vele persberichten in de maand oktober of soms zelfs november. Dit in schril contrast met andere professionele sporten zoals MotoGP of Formule 1. Daarom kiezen we ervoor om nieuws dat zich ‘ontwikkelt’ op de voet te volgen. Uiteraard gebaseerd op betrouwbare bronnen en/of geverifieerde citaten.

Alleen het nieuws verspreiden dat door fabrikanten, teams of rijders officieel naar buiten wordt gebracht, zou onze functie in het vrij vergaren van nieuws de facto herleiden tot nul. Deze werkwijze zou het verspreiden van objectieve informatie bovendien ernstig ondermijnen. De verschillende belangen afwegen tegenover het algemene belang , lees: de lezer objectieve, onbevooroordeelde feiten aanreiken, is een dagelijkse uitdaging voor elke journalist. Dat Tim Mathys en Standing Construct KTM niet meteen werden gevraagd om een reactie op het bericht van Moto Verte was in dit geval deontologisch niet correct.  Wie te snel is, gaat ook achter het toetsenbord uit de bocht.

Onze excuses aan Tim, de  Standing Construct KTM crew en onze lezers. Of zoals de beroemde basketcoach John Wooden ooit zei: “Be quick, but don’t hurry.”

Foto’s: shotbyBavo

 

Steven

Recent Posts

Fredsoe zet handtekening bij Cat Moto-Bauerschmidt-Husqvarna

Naast Nico Greutmann en Liam Owens zal ook Mads Fredsoe in 2025 voor Cat Moto-Bauerschmidt-Husqvarna…

2 uur ago

Internationale motorcross op de Keiheuvel volgend jaar op 9 en 10 augustus

Ook volgend jaar zal de enige motorcrossklassieker die ons land nog rijk is plaats vinden.…

4 uur ago

Deel van de pink geamputeerd bij Wereldkampioen Vanluchene

Slecht nieuws vandaag van de Belgische Sidecar Wereldkampioen Marvin Vanluchene. Door een een bacteriële infectie…

21 uur ago

Tyla van de Poel verder met De Baets MX Team-Yamaha

Ook in 2025 zal Tyla van de Poel uitkomen voor het De Baets MX Team-Yamaha.…

1 dag ago

Tolsma maakt de overstap naar Pol Motors-GasGas

Roan Tolsma zal het komende seizoen gaan uitkomen op GasGas. De 18-jarige crosser zal daarbij…

1 dag ago

AMA SX: BarX verruilt Suzuki voor Yamaha

Naast HEP Motorsports was BarX Motorsport het enige team in de USA op Suzuki motoren.…

1 dag ago