De remblokken van je crossmotor zijn onderhevig aan grote slijtage afhankelijk van de omstandigheden. Je gaat ze dan ook regelmatig moeten inspecteren en vervangen. Wij laten zien hoe het moet.
De hoofremcilinder moet alvast worden geopend om de remvloeistof de kans te geven om terug te stromen wanneer u de zuigers van de remklauw openzet. Controleer ook de remschijven nu de remklauw verwijderd is. Indien er diepe groeven aanwezig zijn vervang je best ook de remschijf want het verminderd de remkracht en het laat u nieuwe remblokjes extra snel slijten. Meet ook de dikte na van de remschijf en zoek in je handleiding naar de minimum aanbevolen dikte. Vervang de schijf wanneer deze buiten tolerantie valt.
Ook de remklauw heeft een controle nodig. Kijk of deze nog vlot kan in- en uitschuiven. Demonteer, reinig en vet in wanneer de klauw stroef loopt. Monteer de pennen altijd met een draadborgmiddel net als de bouten voor de remschijf. Na het monteren moet het remcircuit worden ontlucht.
Foto: archief
De grootste Europese motorbeurs EICMA in volop bezig. In de onderstaande video zie je een…
Niets zo goed om het gas te leren controleren dan een potje flat track! Tweevoudig…
Kay De Wolf schreef dit jaar geschiedenis met een grote G. The Red Hurricane bezorgde…
Na zijn zesde plaats tijdens de EMX85 finale in Loket maakt David Cracco het komende…
Het bekende Amerikaanse Fly Racing heeft eindelijk 'n toptransfer beet in het WK motorcross! Volgend…
Na slechts een seizoen komt er al een breuk tussen Kevin Brumann en SixtySeven Racing…