Published On: 12 mei 2020

Na motorloze maanden viert Beta de geleidelijke terugkeer uit quarantaine met de 2021 editie van de speelse Xtrainer. Deze no-nonsene offroad motor is meer dan ooit de duvel doet al voor de recreatieve endurist! 

In een landschap waar veel hardcore enduromotoren voor beginners of pure recreanten té competitief zijn heeft de Xtrainer zijn eigen niche gecreëerd.  Deze eigenzinnige Italiaan beschikt wel degelijk over uitstekende offroad kwaliteiten maar koppelt puike prestaties aan ongekend gebruiksgemak en prima handelbaarheid. Hierdoor kunnen rijders moeilijke situaties met vertrouwen tegemoet gaan.


Zelf omschrijven ze de 2021 Xtrainer bij Beta als “de beste keuze voor iedereen die de wereld van de Extreme Enduro wil ontdekken” De Xtrainer is beschikbaar als 250cc en 300cc tweetakt.

De ingrediënten van Beta’s nieuwe snoepje zijn:

– Vermogensafgifte: buigzaam en soepel, waardoor hij uiterst rijdersvriendelijk is; de balansas vermindert trillingen, verhoogt de inertie en verbetert de vermogensafgiftecurve. Verbeterde de rijdbaarheid van de motor bij elk toerental
– Beta Progressive Valve: zorgt voor uitstekende motorprestaties in het hele toerengebied dankzij de eenvoudige externe afstelling.
– Zithoogte: verlaagd tot 910 mm (in vergelijking met 930 mm in het RR-gebied) voor meer vertrouwen onder alle rijomstandigheden.
– Laag gewicht: slechts 98 kg, wat zorgt voor een wendbare en intuïtieve rij-ervaring zelfs voor nieuwkomers.
– Automatische olie-injectie: geen voormengsel van brandstofolie nodig
– Zachte banden: zorgen voor betere grip op elk terrein
– Mapping selectie

Beschikbaarheid: mei 2020