Een aantal merken van crossmotoren zijn reeds jaren uitgerust met een hydraulische koppeling. Helaas volgt nog niet elke fabrikant deze evolutie. Redenen om over te stappen van een bediening met kabel naar eentje met olie zijn er voldoende. Een soepele bediening, zelfregeling en een onderhoudsvrije werking zijn wellicht de voornaamste.
Een standaardkoppeling wordt veelal uitgerust met zwaardere veren om een slippen te vermijden waardoor de bediening ook wat moeilijker wordt. Hier kan de montage van een hydraulische koppeling van Magura een oplossing zijn. De montage is erg eenvoudig. In de video zie je hoe de standaard koppelingskabel wordt vervangen door de hydraulische versie op een Honda CRF450R.
Foto: Rocky Mountain
De Amerikaanse Motor federatie (AMA) heeft de startnummers voor het seizoen 2025 bekend gemaakt. Alleen…
Na een bijzonder moeilijk seizoen met Gabriel-SS24-KTM zal Josh Gilbert toch actief blijven in het…
Vanavond kregen we het bericht binnen op de redactie dat het Belgische Standing Construct Team…
Koen Hermans en Ben van den Bogaart hebben de ONK Zijspancross in Lierop gewonnen en…
De voorbije MX of Nations in Matterley Basin waren er zeker één met een gouden…
In het zonnige Lierop heeft Jan Vlaeymans de achtste wedstrijd van het KNMV Open Nederlands…