Een aantal merken van crossmotoren zijn reeds jaren uitgerust met een hydraulische koppeling. Helaas volgt nog niet elke fabrikant deze evolutie. Redenen om over te stappen van een bediening met kabel naar eentje met olie zijn er voldoende. Een soepele bediening, zelfregeling en een onderhoudsvrije werking zijn wellicht de voornaamste.
Een standaardkoppeling wordt veelal uitgerust met zwaardere veren om een slippen te vermijden waardoor de bediening ook wat moeilijker wordt. Hier kan de montage van een hydraulische koppeling van Magura een oplossing zijn. De montage is erg eenvoudig. In de video zie je hoe de standaard koppelingskabel wordt vervangen door de hydraulische versie op een Honda CRF450R.
Foto: Rocky Mountain
Slecht nieuws vandaag van de Belgische Sidecar Wereldkampioen Marvin Vanluchene. Door een een bacteriële infectie…
Ook in 2025 zal Tyla van de Poel uitkomen voor het De Baets MX Team-Yamaha.…
Roan Tolsma zal het komende seizoen gaan uitkomen op GasGas. De 18-jarige crosser zal daarbij…
Naast HEP Motorsports was BarX Motorsport het enige team in de USA op Suzuki motoren.…
Onze collega's van MXVintage deden in het verleden een dubbelinterview met Ivan Van Den Broeck…
Triumph Motorcycles en Bobby Hewitt (62) hebben aangekondigd dat de twee partijen, die samenwerkten voor…