Een aantal merken van crossmotoren zijn reeds jaren uitgerust met een hydraulische koppeling. Helaas volgt nog niet elke fabrikant deze evolutie. Redenen om over te stappen van een bediening met kabel naar eentje met olie zijn er voldoende. Een soepele bediening, zelfregeling en een onderhoudsvrije werking zijn wellicht de voornaamste.
Een standaardkoppeling wordt veelal uitgerust met zwaardere veren om een slippen te vermijden waardoor de bediening ook wat moeilijker wordt. Hier kan de montage van een hydraulische koppeling van Magura een oplossing zijn. De montage is erg eenvoudig. In de video zie je hoe de standaard koppelingskabel wordt vervangen door de hydraulische versie op een Honda CRF450R.
Foto: Rocky Mountain
De grootste Europese motorbeurs EICMA in volop bezig. In de onderstaande video zie je een…
Niets zo goed om het gas te leren controleren dan een potje flat track! Tweevoudig…
Kay De Wolf schreef dit jaar geschiedenis met een grote G. The Red Hurricane bezorgde…
Na zijn zesde plaats tijdens de EMX85 finale in Loket maakt David Cracco het komende…
Het bekende Amerikaanse Fly Racing heeft eindelijk 'n toptransfer beet in het WK motorcross! Volgend…
Na slechts een seizoen komt er al een breuk tussen Kevin Brumann en SixtySeven Racing…