Deze keer kijken we naar het elektrisch gedeelte van de crossmotor. Om een vonk te maken aan de bougie heb je een bobijn nodig. Dit kleinood is erg betrouwbaar en gaat zelden defect maar bij vage problemen met de motor is het goed om deze toch eens te testen.
Je hebt hier een multimeter voor nodig. Uiteraard meet je zoals de fabrikant het voorschrijft en moeten de waardes binnen de opgegeven toleranties vallen. Een bobijn heeft een primair en een secundair circuit. Kijk in de handleiding van uw motor om de juiste meetgegevens te hanteren. Een bobijn herstellen kan niet dus als je meetgegevens afwijkend zijn dien je ze te vervangen door een nieuw exemplaar.
Yamaha Motor Europe kondigde zonet haar EMX250 programma voor 2025 aan. Het VRT Yamaha Official…
Vooraleer de strijd morgen en overmorgen losbarst in de La Défense Arena konden de rijders…
Kay De Wolf trok enkele weken terug naar Californië. Beetje vakantie, beetje supercross en enkele…
De 41ste Supercross van Parijs belooft alweer een absoluut topspektakel te worden! Komen dit weekend…
Enduro-topper Taddy Blazusiak heeft een flinke wonde in het aangezicht opgelopen toen hij, onderweg naar…
Minder dan acht maanden na de lancering van de Triumph TF250-X is het opnieuw verzamelen…