Deze keer kijken we naar het elektrisch gedeelte van de crossmotor. Om een vonk te maken aan de bougie heb je een bobijn nodig. Dit kleinood is erg betrouwbaar en gaat zelden defect maar bij vage problemen met de motor is het goed om deze toch eens te testen.
Je hebt hier een multimeter voor nodig. Uiteraard meet je zoals de fabrikant het voorschrijft en moeten de waardes binnen de opgegeven toleranties vallen. Een bobijn heeft een primair en een secundair circuit. Kijk in de handleiding van uw motor om de juiste meetgegevens te hanteren. Een bobijn herstellen kan niet dus als je meetgegevens afwijkend zijn dien je ze te vervangen door een nieuw exemplaar.
De Motocross of Nations is weer achter de rug, maar we willen graag nog een…
Triumph Motorcycles onthult zijn allereerste 450cc crossmotor, ontworpen in samenwerking met de GOAT, Ricky Carmichael.…
Red Bull KTM Factory Racing is verheugd te kunnen aankondigen dat de opwindende Grand Prix-winnende…
John Cuppen heeft afgelopen zondag in Veldhoven goede zaken gedaan in de strijd om het…
Later deze maand reist Kay de Wolf naar de USA om kennis te maken met…
Er komt een einde aan de samenwerking tussen Valentin Guillod en Team SR-Ship to Cycle-MotoBlouz-Honda.…