Published On: 25 juni 2020

De Algemene Vergadering van de BMB (Belgische Motorrijdersbond) benoemde gisterenavond, Jos Driessen, tot nieuwe voorzitter voor een mandaat van 4 jaar. Jos Driessen was al tweemaal eerder voorzitter: van 2004 tot 2008 en van 2012 tot 2016. Hij start nu dus zijn 3de termijn en volgt Olivier Rougraff op.

De voorbije 4 jaar zetelde Driessen als lid van de Raad van Bestuur van de BMB. Daarnaast is hij ook lid van de Board of Directors van de FIM (Fédération Internationale de Motocyclisme).

Jos Driessen: “Ik hou eraan mijn voorganger, Olivier, te danken voor zijn geleverde inspanningen tijdens zijn termijn als BMB voorzitter. De corona crisis heeft momenteel uiteraard een erg zware impact op al onze activiteiten. We hopen om dit jaar in de meeste disciplines nog een aantal wedstrijden en treffens te kunnen organiseren. Het is aan de BMB en haar aangesloten bonden om onze clubs hiervoor te motiveren en te ondersteunen.

We moeten echter ook van deze crisis gebruik maken om onze toekomst voor te bereiden. Daarom zal ik samen met het BMB Uitvoerend Bureau, waarin ook de voorzitters van onze regionale bonden zijn vertegenwoordigd, een beleidsplan voor de periode 2021-2024 willen opmaken. Dit plan moet onze visie en doelstellingen vastleggen en ook de nodige initiatieven voorzien om deze te bereiken. De bedoeling is het plan begin 2021 voor te leggen aan de Raad van bestuur zodat we nadien onmiddellijk kunnen starten met de uitvoering ervan. Een evaluatie zal jaarlijks worden voorzien.

Verder wil ik ook onze statuten moderniseren. Onze statuten moeten een middel zijn om onze organisatie op een moderne en efficiënte manier te kunnen laten functioneren met een duidelijke rolverdeling tussen de BMB en de AB’s.

De eerste maanden van mijn mandaat wil ik gebruiken om de nodige contacten te leggen met een aantal externe partners die voor de BMB belangrijk zijn. Ik denk hierbij aan onze circuits van Zolder, Francorchamps en Mettet en de industrie (Febiac). Tenslotte wil ik ook de samenwerking met de nationale bonden van onze buurlanden nog verder versterken.

Ik zal ook mijn internationale contacten binnen de FIM en de promotoren gebruiken voor de organisatie van WK en EK wedstrijden in ons land. Ik denk hierbij aan de Motorcross der Naties, het WK Motorcross solo en zijspannen, het WK trial, het WK Endurance, het EK MX 65/85, enz.

Het elektrisch verhaal met de verdere ontwikkeling van de E-bike discipline maar ook met de organisatie van wedstrijden voor E-motorfietsen zal alsmaar aan belang winnen en we moeten hier een pioniersrol vervullen. Voor al deze projecten reken ik op de medewerking van alle organen binnen de BMB en de steun van onze regionale bonden, Motorsport Vlaanderen en de Fédération Motocycliste Wallonne de Belgique.”

Foto: FIM/Goodshot