In de marge van de live verslaggeving van de AMA Wedstrijden op MAVTV en NBCSN werd er ook minder leuk nieuws medegedeeld. Zo vertelde Jason Weigandt tijdens de uitzending dat de ‘Factory Connection’ structuur zéér waarschijnlijk zijn deuren zal sluiten. Dit betekent dus dat de organisatie achter het Geico Honda team ermee ophoudt.
De teameigenaars hebben afgelopen donderdag aan alle piloten en personeel laten weten dat er geen vervanger is gevonden voor hoofdsponsor Geico, die er na dit seizoen stopt met de sponsoring.
Het lijkt erop dat, als er in extremis geen sponsor wordt gevonden, héél wat geweldige piloten plots zonder contract zullen komen te zitten. Dat de piloten aanwezig in het Factory Connection team iets kunnen bewezen ze tijdens de National op de FOX Pala Raceway nogmaals door in de laatste reeks de hele top drie in te palmen met Jeremy Martin, Jett Lawrence en Jo Shimoda! Jeremy Martin liet in zijn interview al weten dat hij al een nieuw contract heeft weten te tekenen.
Men zegt niet voor niks ‘De ene zijn dood is de andere zijn brood’, want het verdwijnen van het FC Honda is voor de concurrenten van het uiterst dominante Monster Energy Star Yamaha een uitgelezen kans om zichzelf terug relevant te maken in de 250 klasse! We kijken dan voornamelijk naar KTM die in 2021 terug zelf het Factory team ‘inhouse’ zullen runnen en Troy Lee Design het GASGAS team zullen toewijzen en uiteraard ook aan Pro Circuit Kawasaki die nu al even niet meer het dominante team zijn van weleer.