Wil je mee doen voor de knikkers dan is een Holeshot device een must. Het kleinood op de voorvork zorgt ervoor dat de voorkant van de motor laag blijft tijdens de start. Door de ingedrukte vering tijdelijk te blokkeren kan er meer vermogen naar het achterwiel.
Net omdat de voorvork ingedrukt wordt door het holeshot device kan je vol op het gas tijdens de start. Dat het voorwiel wat loskomt van de grond is niet echt een probleem maar indien het te hoog komt kan je niet al je vermogen aanspreken en dat hebben we wel nodig voor een kopstart. Bij de eerste de beste bult die het voorwiel te verwerken krijgt laat het device weer los en beschik je weer over de volledige veerweg.
In de video zie je de montage ervan op de rechter vorkpootbeschermer. Het is een eenvoudige klus die echt iedereen op de wereld krijgt en er is ook weinig gereedschap voor nodig. Succes.
Foto: RFX
Slecht nieuws vandaag van de Belgische Sidecar Wereldkampioen Marvin Vanluchene. Door een een bacteriële infectie…
Ook in 2025 zal Tyla van de Poel uitkomen voor het De Baets MX Team-Yamaha.…
Roan Tolsma zal het komende seizoen gaan uitkomen op GasGas. De 18-jarige crosser zal daarbij…
Naast HEP Motorsports was BarX Motorsport het enige team in de USA op Suzuki motoren.…
Onze collega's van MXVintage deden in het verleden een dubbelinterview met Ivan Van Den Broeck…
Triumph Motorcycles en Bobby Hewitt (62) hebben aangekondigd dat de twee partijen, die samenwerkten voor…