Het gebeurd niet zo veel maar toch gaf Kawasaki een gerenommeerd bedrijf de opdracht een motorfiets te bouwen die zij zelf waarschijnlijk nooit zouden bouwen. Dit was het geval met de Kawasaki W800 crosser van MRS Oficina.
De opdracht ging naar de Parijse firma MRS Oficina. Zij kregen van Kawasaki France een W800 aangeleverd en maakten dankzij hun ervaring in de bouw van custommotoren van de Kawi een schitterende twincrosser. Met een fris chassis, veel veerweg en crossbanden wordt een klassieke W800 omgetoverd tot een sensationele crosser.
Het hart van de motor is de betrouwbare 773cc, 48pk, 63Nm twin. Hij krijgt een zwarte laklaag, open filters en een gedurfd gebogen dubbelschots uitlaatsysteem van roestvrij staal. Boven de motor is echter iets meer nodig om de lijn van de jaren ’70-crosser te benaderen. De brandstoftank ingekort en smaller geworden. Maar omdat dit het brandstofvolume vermindert, installeert MRS een extra tank onder de zitting.
Het frame van de W800 bleef nagenoeg origineel. Vooraan zorgt de upside-down Showa voorvork van een Kawasaki KX450F voor het nodige veer- en dempingswerk. Achteraan werkt een iets ingekorte aluminium crosser swingarm met een nieuwe schokdemperbevestiging op de swingarm en op maat gemaakte twinshockdempers van Öhlins. Vooraan en achteraan werden potige remsystemen van Beringer gemonteerd. De wielen bestaan uit 21F/18R Excel velgen gespaakt op Talon naven en voorzien van Bridgestone Cross banden.
MRS Oficina heeft meer dan 400 manuren besteed aan deze custombike. Voor het lakwerk is gekozen voor een kleurenpalet dat is geïnspireerd op de KX500 uit de jaren tachtig. Het wordt gecompleteerd door enkele ruwe aluminium onderdelen en een subtiele blauwe afwerking op het frame. Als extra knipoog naar het succes van het merk in de motorcross heeft de W800 crosser het typische nummer van Eli Tomac op de nummerborden staan. Wij zijn fan!