Na een onderbreking van een jaar keert de ISDE terug met een veeleisende route in de Apennijnen tussen Lombardije en Piëmont op 30 augustus tot 4 september. Aan de 95e editie van de ISDE doen negenentwintig landen en tweehonderd teams mee, waaronder acht nationale teams in de World Trophy voor vrouwen. Dunlop is aangekondigd als officiële sponsor van de 2021 FIM International Six Days of Enduro (ISDE).
De Dunlop sponsoring zet de schijnwerpers op twee belangrijke aandachtsgebieden voor het winnende bandenmerk van 2019. Ten eerste zal Dunlop de rijders op clubniveau ondersteunen door de introductie van de Dunlop Geomax Challenge. Deze omvat afzonderlijke prijzen voor de amateur- en clubrijders die in de categorie Club Team Award naast de professionals zullen strijden in de slopende competitie. Dunlop wil ook zijn partnerteams en klanten ondersteunen om het succes van het evenement in 2019 in Portugal te herhalen, waar Team United States de gloednieuwe Dunlop Geomax Enduro EN91-band gebruikte om met meer dan twee minuten voorsprong te winnen.
Het Amerikaanse team koos voor de EN91 vanwege zijn veelzijdige prestaties in droge, natte en gemengde omstandigheden. Dit gaf de rijders, Ryan Sipes, Kailub Russell, Taylor Robert en Steward Baylor, het vertrouwen om door een verscheidenheid aan terrein te rijden. Dunlop is ervan overtuigd dat de Geomax Enduro EN91 met zijn nieuwe zeshoekige vorm en gekantelde kroonblokken de rijders een voorsprong kan geven op de veeleisende Italiaanse route en heeft veel belangstelling gekregen van zowel topteams als clubrijders.
Luca Davide Andreoni, Marketing Manager, Dunlop Motorcycle Europe zei: “Geen enkel ander motorevenement kan bogen op zo’n lange geschiedenis als de ISDE. Sinds 1913 is het de ultieme test voor endurorijder, motor en band. Dunlop heeft een sterke staat van dienst op de ISDE en we zijn er trots op dat we club- en amateurrijders kunnen ondersteunen met de Dunlop Geomax Challenge. We bieden dezelfde bewezen winnende ISDE-technologie, of de rijders nu professioneel of in clubverband rijden. Er zijn maar weinig motorsport evenementen met zo’n gevarieerde mix van teams en we zijn verheugd om de inzet van de clubrijders te erkennen met de Challenge awards.”
Fabio Muner, Marketing & Communicatie Directeur van de FIM, voegt hieraan toe: “We zijn verheugd Dunlop te verwelkomen als officiële sponsor van de ISDE van dit jaar. Zowel de sterke identiteit van het merk als de prestaties van hun producten zijn een grote opsteker voor het evenement. Dunlop was in 2019 al de voorkeursband van het winnende Amerikaanse team en zal met hoge verwachtingen naar Italië komen, niet alleen om nog een zege op het hoogste niveau van het evenement te ondersteunen, maar ook door de vele clubrijders bij te staan die als belangrijkste doel hebben om deze historische en iconische wedstrijd gewoon uit te rijden. Namens de FIM wil ik Dunlop bedanken dat ze deel uitmaken van deze belangrijke editie van de ISDE.”
Foto: Dario Agrati