Published On: 15 oktober 2021

Honda’s MX2 motor blonk altijd al uit qua handelbaarheid en comfort. Het vorige model kreeg echter ook veel kritiek omdat hij niet krachtig genoeg was en wel een afslankingskuur kon gebruiken. Voor 2022 pakte Honda alle minpunten van de vorige CRF250R aan.

Wie houdt van het kwalitatieve Honda gevoel zal zeker niet ontgoocheld zijn door deze nieuwe kwartliter. Meer weten over hoe deze motor presteert? Lees dan hier onze test.

KRACHTBRON

VERSNELLINGSBAK: 5 versnellingen
STARTER: Elektrische starter
SLAG: 50.9 mm
BORING: 79 mm
COMPRESSIEVERHOUDING: 13,9:1
KOPPELING: Natte multi-plaatkoppeling
CILINDERINHOUD: 249.4cc
INJECTIE: PGM FI benzine-injectie
ONTSTEKING: Digital CDI
BOUWWIJZE: Vloeistofgekoelde eencilinder met dubbele bovenliggende nokkenas, vier kleppen

CHASSIS

AFMETINGEN: Afmetingen (L x B x H)
GEWICHT (ZONDER BRANDSTOF): 104 kg
TANKINHOUD: Ca. 6,3 l
BOUWWIJZE FRAME: Aluminium Twin-tube
VOORVERING: Showa 49 mm USD voorvork, 310 mm veerweg
BODEMVRIJHEID: 333 mm
ACHTERVERING: Showa monoshock met Honda Pro-link
ZITHOOGTE: 961 mm
BALHOOFDHOEK: 27.2 °
VEERWEG VOOR: 300 mm
VEERWEG ACHTER: 300 mm

WIELEN

VELGEN VOOR: 21 x 1.60, Aluminium spaakvelgen
VELGEN ACHTER: 19 x 2,15 Aluminium spaakvelgen
BANDEN VOOR: 80/100-21 Pirelli MX32 Midsoft
BANDEN ACHTER: 10/90-19 Pirelli MX32 Midsoft

REMMEN

DIAMETER REMSCHIJF VOOR: 260 mm, tweezuigerklauw
DIAMETER REMSCHIJF ACHTER: 240 mm, enkelzuigerklauw

Basisprijs Honda CRF250R 2022:  9.299€ (België en Nederland), inclusief BTW en rijklaar

Meer info over de 2022 CRF250R hier