Published On: 21 juli 2022

KTM AG, Europa’s fabrikant van gemotoriseerde tweewielers met zijn motormerken KTM, Husqvarna Motorcycles en GASGAS, presenteerde afgelopen weekend tijdens de KTM North America Dealer Summit in Charlotte, North Carolina, zijn uitgebreide elektrische sportminicycle line-up.

Het huidige gamma biedt elektrische fietsen voor jonge rijders met verschillende vaardigheden, van eerste balance bikes tot geavanceerde competitiemodellen. In 2022 is het gamma uitgebreid met de nieuwe SX-E 3, EE 3 en MC-E 3, die de kloof overbruggen tussen de elektrische loopfietsen van de groep en de geavanceerde SX-E 5-, EE 5- en MC-E 5-modellen. Tegen het midden van dit decennium zal de elektrische line-up meer dan 20 elektrische offroad-motorfietsen van alle merken omvatten, gaande van beginners- tot competitiemodellen, gericht op jonge talenten die de toekomst van de motorsport naar een hoger niveau tillen.

KTM AG kan bogen op decennialange expertise op het gebied van de engineering en productie van motorfietsen en evalueert zorgvuldig de mogelijkheden voor elektrische mobiliteit en ontwikkelt producten die zowel ecologisch als economisch duurzaam zijn.

“Iedereen heeft het tegenwoordig over e-mobiliteit. Bij KTM AG zijn we voortdurend bezig met ontwikkelingen op dit gebied, waarmee we onze verantwoordelijkheid als innovatief, duurzaam bedrijf waarmaken”, zegt Hubert Trunkenpolz, Chief Marketing Officer bij KTM AG. “We zijn er sterk van overtuigd dat e-mobiliteit een rol speelt als het gaat om korte afstanden, stedelijke mobiliteit en kleine motorinhoud. In het offroadsegment moeten we rekening houden met de omstandigheden op de circuits, zoals beperkte beschikbaarheid om grote accu’s op te laden.”

Sterke partnerschappen met dealers is een van de belangrijkste pijlers onder het succes van KTM AG. Als wereldmarktleider op het gebied van offroad-wedstrijdmotorfietsen is het bedrijf een solide partner voor zijn wereldwijde dealernetwerk. KTM AG wil als betrouwbare fabrikant in de gemotoriseerde tweewielerbranche voldoen aan de hoge verwachtingen van rijders en dealers, maar ook van de maatschappij.

“De relatie met onze dealers, hun feedback en input zijn voor ons altijd van onschatbare waarde geweest. Daarom zijn we er trots op dat we onze reeks elektrische motorfietsen voor de jongste rijders voor het eerst hier op ‘s werelds grootste offroad motorfietsmarkt kunnen presenteren. Het was geweldig om een paar dagen samen met onze partners door te brengen, te rijden met de nieuwste generatie motorfietsen en onze visie en plannen voor de toekomst te delen,” zegt Florian Kecht, Chief Sales Officer bij KTM AG. “We zijn toegewijd aan de brick-and-mortar business en zullen onze dealers blijven voorzien van een breed, best-in-class productaanbod dat voldoet aan de verwachtingen van al onze stakeholders, nu en in de toekomst.”