De met grote trom aangekondigde Stark Varg van het Spaans/Zweeds bedrijf Stark Future zal met een paar maanden vertraging worden uitgeleverd. Ook dit bedrijf krijgt te maken met de gekende wereldwijde leveringsproblemen. CEO Anton Wass gaf via een persmededeling tekst en uitleg.
Anton Wass: “In juni hebben we meer dan 50 motorcrossmedia van over de hele wereld uitgenodigd om naar Barcelona te komen en onze motorfiets te testen. We zijn erg dankbaar voor de ongelooflijke feedback die we kregen na de wereldwijde perslancering. Nu kunnen we niet wachten tot duizenden rijders ook de kans krijgen om de VARG te proberen. We hebben hier bij Stark Future extreem hard gewerkt aan alle aspecten van het bedrijf, het opbouwen van onze organisatie van business tot productie.
We hebben een verkoopteam ingezet om hard te werken aan lokale aanwezigheid in alle belangrijke markten. En we bouwen nu aan onze verkoopondersteuning voor al onze klanten, en het best mogelijke dealernetwerk, met als doel Stark-klanten een gemiddelde nabijheid van 100 km of minder te bieden. Momenteel zijn we hier net buiten Barcelona in onze nieuwe productiefaciliteit van 20.000 M2/ 215.000m², waar we al 2 productielijnen voor accu’s en 1 assemblagelijn voor motorfietsen hebben geïnstalleerd en waar we nu onvermoeibaar werken aan het leveren van een product van hoge kwaliteit over de hele wereld.¨
Maar we zijn hier ook omdat we terugkerende vragen zien over leveringsdata. Wanneer krijg ik mijn motor…? Persoonlijk heb ik bijna geen geduld, dus ik begrijp heel goed dat iedereen gefrustreerd zit te wachten op zijn levering. Maar ik wil u geruststellen dat ons team fantastisch werk levert om deze motor zo snel mogelijk klaar te krijgen voor productie, zonder compromissen.
Maar de impact van de wereldwijde leveringsproblemen heeft ons meer geraakt dan we hadden verwacht, en onze productieschaal duurt langer dan we hadden verwacht.
Een paar kleine tegenslagen hebben een impact gehad op onze productie en faciliteit plannen, momenteel werkt iedereen bij Stark Future dag en nacht om te beginnen met het leveren van fietsen, maar we zullen een paar maanden vertraging hebben… we nodigen u uit om in te loggen en uw nieuwe geschatte leveringsdatum te bekijken op StarkFuture.com. In de komende weken zal Stark sales support elke klant bellen om u te informeren en eventuele vragen over uw levering toe te lichten. Ondertussen werkt ons team voortdurend hard om een fiets te leveren die uw verwachtingen zal overtreffen.”