Hier zijn de 2024-modellen van de KTM SX- en SX-F

Hoewel de volledig vernieuwde KTM SX-serie voor 2023 nog maar net is geïntroduceerd, staat de KTM-motorcrossserie voor 2024 al in de startblokken met geoptimaliseerde veringsinstellingen en een frisse nieuwe look. De superieure motorcrossmodellen uit de KTM SX-serie voor 2023 zijn slanker dan ooit en bieden rijders een ongeëvenaard gevoel van controle. Ze gelden als de meest innovatieve en best presterende READY TO RACE-motorcrossmachines die ooit in serie zijn geproduceerd.

Even ter herinnering: de KTM SX-serie voor 2023 heeft een volledig nieuw ontworpen chassis dat is opgebouwd rond een hydro-gevormd, lasergesneden en met robots gelast frame, een tweedelig subframe polyamideversterkt aluminium en een holle achterbrug van gegoten aluminium. Het frame is ontworpen en gebouwd op basis van specifiek berekende parameters voor lengte- en torsieflexibiliteit en biedt ongeëvenaarde rijderfeedback, energieabsorptie en rechtuitstabiliteit bij hoge snelheden.

De KTM SX- en SX-F-serie voor 2024 hebben deze verbeteringen uiteraard ook meegekregen en beschikken daarnaast over veringen waarvan de instellingen zijn geoptimaliseerd met als doel de balans en het comfort van de motorfiets verder te verbeteren. Deze geoptimaliseerde instellingen dragen ook bij aan een aanzienlijk grotere wendbaarheid in bochten.

De WP XACT-schokdemper achter met geavanceerde dempingskarakteristieken geeft de motorfiets maximale tractie en absorbeert energie op onovertroffen wijze. De WP XACT-voorvork heeft een lange veerweg van 48 mm, zodat ook bij harde klappen geen bottom-out optreedt en schokken beter worden gedempt. Bovendien houdt de vork het voorwiel dicht bij de grond als na een harde landing het gas weer wordt opengedraaid.

In ergonomisch opzicht heeft de KTM SX- en SX-F-serie voor 2024 de beste rijdersdriehoek in zijn klasse, wat resulteert in een uitzonderlijk kniecontact, met name als je op de voetsteunen staat. In combinatie met extra contactvlakken op de carrosserie en een vlak zadelprofiel zorgt dit voor beter rijgedrag, een grotere wendbaarheid en een vertrouwder rijgevoel.

De geheel nieuwe grafische set drukt zijn stempel op het uiterlijk en bevat, net als vorig jaar, elementen die verwijzen naar de modellen van het begin van de jaren negentig. De ontwerpers van de 2024 CTG hebben paars als accentkleur gebruikt, als knipoog naar de tijd dat paars een overheersende tint was in de kenmerkende styling van KTM. De oranje en witte tinten overheersen echter nog steeds en zijn aangebracht met behulp van de beproefde in-mold-technologie.

De KTM SX- en SX-F-serie voor 2024 zijn dankzij hun vergevingsgezindere vering, ongeëvenaarde prestaties en geavanceerde technologie geschikt voor ervaren en onervaren rijders van alle leeftijden. Ze zijn waardige opvolgers van eerdere generaties, waaronder de winnaar van het MX2-kampioenschap van 2022, en klaar om de motorcrosscompetitie flink op te schudden.

Recent Posts

Standing Construct stopt met hun motorcross-team

Vanavond kregen we het bericht binnen op de redactie dat het Belgische Standing Construct Team…

3 uur ago

Hermans/Van den Bogaart winnen de ONK te Lierop!

Koen Hermans en Ben van den Bogaart hebben de ONK Zijspancross in Lierop gewonnen en…

10 uur ago

VIDEO: MX Of Nations Highlights

De voorbije MX of Nations in Matterley Basin waren er zeker één met een gouden…

11 uur ago

Van Grinsven neemt de leiding over in Lierop

In het zonnige Lierop heeft Jan Vlaeymans de achtste wedstrijd van het KNMV Open Nederlands…

14 uur ago

Reacties van bronzen Team NL!

Na een 6de plek in de kwalificatieraces op zaterdag reed TeamNL onder leiding van een…

1 dag ago

Karlis Reisulis wint de Ricky Carmichael Award

Tijdens de Monster Energy Motocross of Nations 2024 heeft Karlis Reisulis de Ricky Carmichael Award…

1 dag ago