Hier zijn de 2024-modellen van de KTM SX- en SX-F

Hoewel de volledig vernieuwde KTM SX-serie voor 2023 nog maar net is geïntroduceerd, staat de KTM-motorcrossserie voor 2024 al in de startblokken met geoptimaliseerde veringsinstellingen en een frisse nieuwe look. De superieure motorcrossmodellen uit de KTM SX-serie voor 2023 zijn slanker dan ooit en bieden rijders een ongeëvenaard gevoel van controle. Ze gelden als de meest innovatieve en best presterende READY TO RACE-motorcrossmachines die ooit in serie zijn geproduceerd.

Even ter herinnering: de KTM SX-serie voor 2023 heeft een volledig nieuw ontworpen chassis dat is opgebouwd rond een hydro-gevormd, lasergesneden en met robots gelast frame, een tweedelig subframe polyamideversterkt aluminium en een holle achterbrug van gegoten aluminium. Het frame is ontworpen en gebouwd op basis van specifiek berekende parameters voor lengte- en torsieflexibiliteit en biedt ongeëvenaarde rijderfeedback, energieabsorptie en rechtuitstabiliteit bij hoge snelheden.

De KTM SX- en SX-F-serie voor 2024 hebben deze verbeteringen uiteraard ook meegekregen en beschikken daarnaast over veringen waarvan de instellingen zijn geoptimaliseerd met als doel de balans en het comfort van de motorfiets verder te verbeteren. Deze geoptimaliseerde instellingen dragen ook bij aan een aanzienlijk grotere wendbaarheid in bochten.

De WP XACT-schokdemper achter met geavanceerde dempingskarakteristieken geeft de motorfiets maximale tractie en absorbeert energie op onovertroffen wijze. De WP XACT-voorvork heeft een lange veerweg van 48 mm, zodat ook bij harde klappen geen bottom-out optreedt en schokken beter worden gedempt. Bovendien houdt de vork het voorwiel dicht bij de grond als na een harde landing het gas weer wordt opengedraaid.

In ergonomisch opzicht heeft de KTM SX- en SX-F-serie voor 2024 de beste rijdersdriehoek in zijn klasse, wat resulteert in een uitzonderlijk kniecontact, met name als je op de voetsteunen staat. In combinatie met extra contactvlakken op de carrosserie en een vlak zadelprofiel zorgt dit voor beter rijgedrag, een grotere wendbaarheid en een vertrouwder rijgevoel.

De geheel nieuwe grafische set drukt zijn stempel op het uiterlijk en bevat, net als vorig jaar, elementen die verwijzen naar de modellen van het begin van de jaren negentig. De ontwerpers van de 2024 CTG hebben paars als accentkleur gebruikt, als knipoog naar de tijd dat paars een overheersende tint was in de kenmerkende styling van KTM. De oranje en witte tinten overheersen echter nog steeds en zijn aangebracht met behulp van de beproefde in-mold-technologie.

De KTM SX- en SX-F-serie voor 2024 zijn dankzij hun vergevingsgezindere vering, ongeëvenaarde prestaties en geavanceerde technologie geschikt voor ervaren en onervaren rijders van alle leeftijden. Ze zijn waardige opvolgers van eerdere generaties, waaronder de winnaar van het MX2-kampioenschap van 2022, en klaar om de motorcrosscompetitie flink op te schudden.

Recent Posts

Deel van de pink geamputeerd bij Wereldkampioen Vanluchene

Slecht nieuws vandaag van de Belgische Sidecar Wereldkampioen Marvin Vanluchene. Door een een bacteriële infectie…

16 uur ago

Tyla van de Poel verder met De Baets MX Team-Yamaha

Ook in 2025 zal Tyla van de Poel uitkomen voor het De Baets MX Team-Yamaha.…

20 uur ago

Tolsma maakt de overstap naar Pol Motors-GasGas

Roan Tolsma zal het komende seizoen gaan uitkomen op GasGas. De 18-jarige crosser zal daarbij…

22 uur ago

AMA SX: BarX verruilt Suzuki voor Yamaha

Naast HEP Motorsports was BarX Motorsport het enige team in de USA op Suzuki motoren.…

22 uur ago

Waar gebeurd: “Een mot op het bakkes van The Kid”

Onze collega's van MXVintage deden in het verleden een dubbelinterview met Ivan Van Den Broeck…

1 dag ago

Huwelijk Bobby Hewitt en Triumph voorbij!

Triumph Motorcycles en Bobby Hewitt (62) hebben aangekondigd dat de twee partijen, die samenwerkten voor…

2 dagen ago