We hebben er lang op moeten wachten maar Triumph heeft geen half werk geleverd. Wat betreft de verhouding kracht/gewicht hebben de Britten naar eigen zeggen de meest performante 250cc viertakt crosser op de markt gelanceerd!
De Triumph TF250-X werd eind november onthuld en zal nu spoedig bij de dealers verschijnen. Klik hier voor onze primeurtest.

| MOTOR & TRANSMISSIE | |
| Type |
4-takt eencilinder DOHC |
| Inhoud |
249.95 cc |
| Boring |
78 mm |
| Slag |
52.3 mm |
| Compressieverhouding |
14.4 |
| Systeem |
Dell’Orto EFI, Athena EMS |
| Uitlaat |
Enkele geluiddemper |
| Eindaandrijving |
13/48 |
| Koppeling |
Belleville meervoudige natteplatenkoppeling |
| Versnellingsbak |
5 versnellingen |
| CHASSIS | |
| Frame |
Aluminium, middendeel en dubbele wieg |
| Swingarm |
Aluminium productie |
| Voorwiel |
21″ x 1.6″ |
| Achterwiel |
19″ x 1.85″ |
| Voorband |
80/100 – 21 |
| Achterband |
100/90 – 19 |
| Voorvering |
KYB 48mm geveerde vork, instelling compressie-/uitgaande demping, 310mm veerweg |
| Achterwielophanging |
KYB-veer, compressie-instelling (snelheid H en L), instelling uitgaand, 305mm veerweg |
| Remmen voor |
Brembo Twin 24mm zuiger, 260mm schijf |
| Remmen achter | Brembo Single 26mm zuiger, 220mm schijf |
| Instrumentendisplay en -functies |
Urenteller, multifunctionele schakelaarbehuizingen |
| AFMETINGEN & GEWICHT | |
| Breedte stuur |
836mm |
| Hoogte |
1270mm |
| Zadelhoogte |
960mm |
| Wielbasis |
1492mm |
|
Balhoofdhoek
|
27.4º |
| Naloop |
116mm |
| Rijklaar gewicht |
104 kg |
| Tankinhoud |
7 L |
Prijs: Vanaf € 11.395,00











