De Honda CR500 is een icoon in de motorcross. Bij Honda in Japan liggen ze al lang niet meer wakker van dikke tweetakten maar de CR500 kreeg bij de overschakeling naar de viertaktechnologie een cultstatus en bleef het onderwerp van vele projecten. In Italië maakt het bedrijf Tomasin R&D van de CR500 een crosser met injectie en een startmotor en bouwt de krachtpatser in het frame van een 2024-versie van de CRF.
De Honda T500
De T500-motorkit is niet zomaar een prestatie-upgrade: het is een uitnodiging om je potentieel de vrije loop te laten. Een motor die past zonder aanpassingen aan het frame. Deze 500cc-kit is speciaal gemaakt voor de Honda CRF 450, modeljaren 2021 tot 2024. Het is een plug-and-play-motorkit die technologie koppelt aan eenvoud, met elektrische start en totale omkeerbaarheid naar het origineel zonder aanpassingen.
Tomasin bouwde het 4-takt injectiesysteem om in een 2-takt injectie door de regeleenheid te vervangen, een echte upgrade naar het heden om prestaties en gebruik te garanderen die uniek zijn in de wereld. Het systeem maakt gebruik van premix benzine.
De voordelen
- Past zonder aanpassingen in het frame van een CRF 450 van 2021 tot en met 2024
- Elektrische starter
- Brandstofinjectie
- 100% ombouwen naar het origineel is mogelijk
- Brushless elektrische waterpomp
- Vijf selecteerbare mappings
- Launch control
- Quick shift
- Traction control
- Titanium bouten set
- Wereldwijde service
Deze erg speciale Honda werd ingezet tijdens de Transborgaro in Italië die vorig jaar werd verreden. In de video kom je alles te weten over de T500. Je kan bij Tomasin kiezen tussen de kit of de complete motor. Kies je voor de kit dan is er nog de keuze met de versnellingsbak van de CRF450 of zonder. Alle verdere info vindt je terug op de website van Tomasin.