Herentalsenaar Brent Van Doninck reeg dit jaar in Frankrijk de overwinningen in het Cadet kampioenschap aan elkaar en in het Duitse 85cc kampioenschap werd hij vice-kampioen na Luca Nijenhuis. Daarmee heeft Brent een mooi slot aan zijn mini-carrière gebreid, maar hij kijkt al met veel goesting uit naar het volgende seizoen.
Welk gevoel houd je over aan 2010?
Brent Van Doninck: “Het was een vrij geslaagd seizoen, ik heb goede wedstrijden wel afgewisseld met mindere. Nu 2010 is afgesloten overheerst vooral opluchting. Nu ben ik klaar om aan een nieuw hoofdstuk te beginnen. De 85cc ligt nu achter me en ik kan me nu concentreren op de toekomst. Op het einde was het soms wat moeilijk om nog gemotiveerd te blijven voor de 85cc! Omdat het een lang en zwaar seizoen was, heb ik een vrij lange rustperiode opgelegd gekregen. Op die manier zijn de batterijen straks weer helemaal opgeladen. Vanaf begin december ga ik weer met de 125cc trainen.”
Betekent dat dan ook dat we je in het 125cc tweetakt zien?
Brent Van Doninck: “Dat weet ik niet, dat moeten we nog even bekijken hoe het gaat. In overleg met Stefan Everts zal ik dan beslissen om EK 125 of om EK MX2 te rijden. Ook volgend seizoen kreeg ik weer steun van KTM Oostenrijk, maar voor hen maakt het niet uit of ik op de 125 of op de 250 viertakt rijd. Naast één Internationaal kampioenschap zal ik ook wedstrijden in de ADAC, BK of ONK meepikken. Ik ben ieder geval heel blij dat ook de samenwerking met Stefan volgend jaar verder loopt!”
Is er qua budget geen verschil tussen het EK 125 of het EK MX2?
Brent Van Doninck: “Het EK MX2 is één wedstrijd minder, en er zijn enkele verre verplaatsingen in het EK 125 dat klopt. Daar zal het echter niet van afhangen, want het wordt een puur sportieve beslissing. Ik ben ook heel tevreden dat ons budget voor 2011 min of meer rond is. Ondermeer dankzij twee nieuwe sponsors Timani rookwaren uit Sint-Katelijne Waver en Standing Construct, een bouwbedrijf uit Geel. Maar ik mag zeker de mensen die me dit jaar gesteund hebben niet vergeten. Daarom wil ik hierbij; Acerbis, HGS uitlaten, JSD Heylen, Mefo mousse, Motorex, TwinAir, MB Tuning, Ariete, Leatt brace, Tommaselli, Intur Sports, Pirelli en WP Suspension bedanken.”
Credit foto: Olivier Evrard