Published On: 12 december 2010

Tweetakten zijn aan een geruisloze comeback begonnen. Niet alleen in de enduro, maar steeds meer rijders (her)ontdekken de voordelen van een 2T-crossmotor. Enige nadeel is natuurlijk dat het aantal merken dat nog met nieuwe ontwikkelingen op de proppen komt zeer beperkt is. Dat is echter geen onoverkomelijk probleem zoals David Van Hooff laat zien. De Kawasaki-rijder stapt volgend seizoen over van de AMPL naar de BMB (Seniors), maar hij blijft Kawa wel trouw met een heel bijzondere motor: een KX 250 in een aluminium frame!

Een tweetakt 250cc Kawasaki blok werd met de hulp van John Jadoul in een 250 KX-F frame gelepeld. Deze motor biedt een originele combinatie van kracht, licht gewicht en wendbaarheid zodat hij zelfs zonder probleem de strijd kan aangaan met moderne  viertakten. Kortom; een machine met potentieel heeft. We komen hier later nog op terug maar in afachting willen we jullie alvast de mooie technische details tonen: