Sinds vorige week is het dankzij het protocol van de VMBB en de FMWB weer mogelijk vrij te trainen. Sommige trainingscircuits hebben hun deuren al geopend, anderen volgen in de komende weken.
Hierbij geven we nog eens de belangrijkste punten v die strikt moeten worden opgevolgd om ‘corona-proof’ te kunnen trainen:
- Reserveer je plaats vooraf via de website van elk circuit (plaatsen zijn beperkt)
- Je komt met maximaal 1 vaste volwassen begeleider (steeds dezelfde persoon)
- Bij aankomst ter plaatse blijf je in je voertuig zitten in de eventuele wachtrij
- Je geeft het gepast inschrijvingsgeld in een enveloppe af
- Op de parking moet er minstens 4 meter tussen elk voertuig zijn. De motoren dienen geparkeerd te worden VOOR of ACHTER de wagen.
- Maak gebruik van de aanwezige alcoholische gels voor je handen alvorens je het terrein betreedt
- Toiletten: toegang 1 persoon per blok, 1,5 m afstand in de wachtrij. Douches gesloten.
- Neem zelf drank en voeding mee, de kantines blijven gesloten
- Volg nauwgezet de instructies op van het aanwezige personeel
Op dit moment is het al mogelijk te trainen in:
- Motorcross circuit Lille: https://www.mc-lille.be/
- Motorcross en trial circuit Genk: http://amc-genk.com/home.php
- Motorcross circuit Olmen (vanaf 12 mei): https://vmbb.be/inschrijving-hondapark/ ((enkel het grote circuit))
- Motorcross circuit Lommel (vanaf 12 mei): http://www.motorcrosscentrumlommel.be/index.html
- Motorcross circuit Komen (vanaf 13 mei): https://www.zwaanhof.be/
- Trial terrein Lichtervelde : http://www.trialsportclublichtervelde.be/
- Minimototerrein Genk: Belgianminimotoexperience@gmail.com
Opgelet : voor sommige circuits zijn de eerste trainingsdagen al volzet. Zorg dus dat je op tijd je voorschrijving regelt! Raadpleeg ook steeds alle info op de website van elk circuit omdat mogelijk nog extra maatregelen van toepassing zijn.
Trainingsvergunning
Als je geen vergunning 2020 hebt en je wil graag verzekerd gaan trainen, regel dan snel je trainingsvergunning! Een aantal bonden hebben hun seizoen vervroegd stopgezet en ook hun vergunningen geschorst. Om verzekerd te kunnen trainen hebben deze rijders dus een geldige trainingsvergunning nodig. Klik hier voor meer info
Foto: Gino Maes