Published On: 25 juni 2025

Het Italiaanse topmerk Sidi ondergaat een complete rebranding. Het afgelopen weekend lanceerde de bekende laarzenfabrikant een gloednieuw logo en merkidentiteit tijdens de MXGP van Groot-Brittannië in Matterley Basin en de MotoGP van Mugello in Italië.

Die nieuwe look van Sidi is pas het begin. Het iconische Italiaanse merk SIDI, wereldwijd bekend om zijn hoogwaardige schoenen voor de fiets- en motorsport, heeft dit weekend zijn gloednieuwe logo en merkidentiteit onthuld. De rebranding markeert een mijlpaal in de geschiedenis van het merk, waarin innovatie en stijl samenkomen met SIDI’s rijke sportieve traditie.

De wereldpremière van het nieuwe logo vond plaats tijdens twee toonaangevende motorsportevenementen: de MXGP van Groot-Brittannië in Matterley Basin en de MotoGP van Mugello in Italië. Onder het motto “Made to Progress” werd de nieuwe visuele stijl op indrukwekkende wijze gepresenteerd aan een wereldwijd publiek.

Een nieuwe look, dezelfde toewijding

Met het vernieuwde logo en de bijbehorende grafische stijl slaat SIDI een nieuwe weg in. De nieuwe visuele identiteit combineert de rauwe kracht van offroad motorsport met de precisie en elegantie van road racing. Het resultaat is een krachtig en modern design dat perfect aansluit bij SIDI’s belofte van prestatie, innovatie en sportcultuur.

Wat betekent dit voor jou?

De rebranding is niet alleen cosmetisch. Vanaf het volgende seizoen krijgen ook de fiets- en motorcollecties van SIDI een vernieuwd design – met frisse kleuren, innovatieve materialen en verfijnde details, allemaal in lijn met de nieuwe merkidentiteit.

SIDI blijft trouw aan zijn kernwaarden: kwaliteit, innovatie en passie voor sport. De manier waarop het merk dit uitdraagt, krijgt nu een eigentijdse update – klaar voor de toekomst.

Nieuwe wind binnen SIDI

Eind 2022 werd een transactie afgerond waarmee Sidi werd overgenomen door Italmobiliare S.p.A., een beursgenoteerde Italiaanse investeringsholding. In juli 2022 had Italmobiliare aangekondigd 100 % van de aandelen van Sidi Sport S.r.l. over te nemen voor een enterprise value van circa € 66 miljoen, plus circa € 20 miljoen aan kasmiddelen.

Meerderheidsaandeelhouder Italmobiliare heeft ook andere bekende Italiaanse sport-en outdoormerken in zijn portfolio zoals Tecnica (ski -en wandellaarzen), Nordica (skis en skilaarzen) en Moon Boot (winterlaarzen).