Published On: 17 november 2025

Wie dit weekend in de Paris La Défense Arena aanwezig was, kon er niet naast kijken. Vechtsportmerk Venum lanceerde namelijk haar allereerste lijn technische crosskleding met Gautier Paulin als ambassadeur!

Venum is een Frans merk dat kledij en technisch materiaal voor verschillende gevechtssporten (MMA, boxing, Brazilian Jiu-Jitsu, Muay Thai, etc.) op de markt brengt.

Voor UFC fans behoeft Venum allicht geen introductie want sinds 2021 vervangt Venum immers Reebok als officiële kledingpartner van de UFC (Ultimate Fighting Championship). Ook bokslegende Mike Tyson heeft een samenwerking met het merk. Op Instagram is Venum goed voor 1,5 miljoen volgers en het geldt als één van de grootste merken ter wereld in zijn soort.

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door Venum (@venum)

Helemaal onverwacht is die intrede in de MX niet. Venum was al zichtbaar als sponsor van o.a. Bud Racing Kawasaki, Adrien Van Beveren, Julien Vanstippen, Tom Pagès én Gautier Paulin.

Louis Caze,
Head of Development VENUM & Manager VENUM Motorsports: “De stap naar de motorcrosswereld is geen toeval: VENUM deelt dezelfde waarden van strijdlust, toewijding en het verleggen van grenzen. We willen onze technische expertise naar een markt brengen die volop in transformatie is, en rijders een innovatieve en uiterst performante optie bieden.”

Volgens de fabrikant combineert de VENUM MX-collectie textielinnovatie, performance, duurzaamheid en stijl. Die technische eigenschappen worden gecombineerd met het sterke DNA van Venum: persoonlijke ontwikkeling en technische precisie.

De eerste collectie van Venum werd ontwikkeld in samenwerking met Gautier Paulin die als technisch adviseur optrad. Paulin: “Ik ben betrokken sinds de allereerste prototypes. De technische keuzes, materialen en algemene aanpak tonen duidelijke ambitie. VENUM betreedt de markt met de bedoeling om écht verschil te maken.”

Venum MX gaat naar eigen zeggen voor de perfecte balans tussen comfort, lichtheid en duurzaamheid, en richt zich zowel op hobbyrijders als competitierijders.

Julien Marty, Marketing & Athletes Manager VENUM Motorsports Europe: “VENUM bouwde zijn reputatie op hoogwaardige producten voor topsporters. Onze intrede in de motorcross volgt dezelfde logica: uitrusting leveren met hoge prestaties en een sterke identiteit.”

In ieder geval is deze lancering een historisch moment voor Venum. Hun ambitie? De expertise van het merk uitbreiden buiten de vechtsporten, en een nieuwe, moderne en gedurfde energie te brengen naar de motorcrossmarkt. Hun doel? Uitgroeien tot een belangrijke speler in de offroadmarkt!

Dat Venum voor dit nieuwe project Gautier Paulin aantrok, zegt veel over hun plannen. De vijfvoudige MXoN winnaar was sinds 2020 in Alpinestars te zien. In 2012 was “GP21” overigens de allereerste ambassadeur voor 100% dat uitgroeide tot een topmerk. Zal de geschiedenis zich herhalen met Venum MX?

Klik hier voor meer informatie over Venum MX

Foto’s: Venum MX