Weinig motoren spreken zo tot de verbeelding als de fabrieks Honda CRF450RW van Team HRC. De machines van Tim Gajser en Brian Bogers komen dan ook uit de gezamenlijke koker van Honda Racing Corporation en Honda’s R & D-afdeling in Japan.
De aandacht voor detail is werkelijk verbluffend en qua prestaties moet de laatste evolutie van de motor waarmee Honda en Tim Gajser in 2016 de wereldtitel pakte voor niemand onder doen. Onderaan vind je de technische gegevens van HRC’s nieuwe wapen. Opvallend: het maximale vermogen en de inhoud van de brandstoftank willen ze bij Honda liever niet kwijt. Restricted information!
Machine Specs
Engine | Liquid-cooled 4-stroke 4-valve Uni-cam |
Displacement | 449cc |
Bore x Stroke | 96.0 x 62.1 |
Max Power | Restricted Information |
Transmission | 5-speed |
Fuel System | Fuel Injection |
Ignition | Factory Honda |
Exhaust & Air filter | US Yoshimura / Twin Air |
Spark Plugs | NGK |
Clutch | Hinson |
Final Drive (Chain) | D.I.D 520 |
Suspension | Showa Factory |
Wheels & Tyres | D.I.D Dirt Star / Pirelli |
Brakes | Factory Nissin |
Fuel Capacity | Restricted Information |
Foto’s: shotbybavo