X

Tommy Searle valt in voor Kawasaki Racing Team

De MXGP ziekenboeg geraakte de voorbije weken helaas goed gevuld. Vooral de Kawasaki teams werden daarbij zwaar getroffen. Na Clément Desalle zag Kawasaki Racing Team in Teutschenthal met lede ogen aan hoe ook Julien Lieber voor langere rijd uit viel. Tommy Searle zal tot het einde van het seizoen het fabieks Kawasaki team versterken!

Clément Desalle, Evgeny Bobryshev, Alessandro Lupino en afgelopen weekend werd Julien Lieber toegevoegd aan de lijst van geblesseerde KX rijders. Om Kawasaki te helpen ook in het tweede deel van het seizoen zo sterk mogelijk voor de dag te komen, heeft BOS GP ingestemd met een verhuis van Tommy Searle naar het officiële Kawasaki Racing Team.

De ex-vicewereldkampioen MX2 begint eind juli in Loket aan zijn invalbeurt. In het Brits kampioenschap, waar Tommy op kop staat, zal hij het seizoen wel afmaken op BOS Kawasaki.

Tommy Searle: “Ik ben natuurlijk heel blij met deze kans om voor Monster Energy Kawasaki Racing Team te rijden en ik wil alle betrokkenen bedanken voor hun steun. We zullen de komende weken hard samen werken om ons  voor te bereiden op de Tsjechische GP.  In het Britse kampioenschap gaan we er uiteraard voor om Kawasaki en BOS de titel te schenken!”

Steve Guttridge (Kawasaki Europe Racing Manager): “We begonnen het seizoen met zes super competitieve rijders op Kawasaki-motoren in de MXGP-klasse, maar na Duitsland blijft er helaas nog maar één over. Motorcross is een zware sport! Het BOS-team stapte dit seizoen net over op Kawasaki en ze hebben heel hard gewerkt om te presteren. Tommy heeft goede feedback kunnen geven wat betreft de ontwikkeling van hun racemotor en met name de BOS-vering, wat voor BOS de belangrijkste reden is om in het WK aan te treden. Het bewijs dat Searle zich goed voelt op de motor is zijn huidige leidersplaats in het Britse kampioenschap serie. KHI (Kawasaki Heavy Industries, het moederbedrijf van Kawasaki motoren, red) vroeg echter aan het fabrieksteam om verder feedback van de MXGP-races te leveren om mee de KX450-productiemotor te blijven  ontwikkelen. Nu zowel Clément als Julien nu geblesseerd zijn, besloten we dat Tommy voor de rest van dit seizoen naar KRT zou verhuizen. Maar niet meteen, omdat we vinden dat hij het tijd moet krijgen om eerst te wennen aan de fabrieksmotor. Het doel is dus dat KRT en Tommy er samen aan beginnen in de Tsjechische MXGP. Ik wil Olivier Bossard en Jean Jacques Luisetti oprecht bedanken voor hun samenwerking en ik wens het BOS-team het allerbeste met hun vervangrijders.”

François Lemariey (manager van Monster Energy KRT Team): “Het is geweldig om te zien hoe alle betrokken partijen dit mogelijk hebben gemaakt. Julien Lieber heeft afgelopen maandag een succesvolle operatie ondergaan aan zijn arm. Hij herstelt nu maar we weten dat zowel Clément als Julien tijd nodig hebben vooraleer ze kunnen terugkomen. Tommy bracht het grootste deel van zijn GP-carrière bij Kawasaki door en we verwelkomen hem graag in het team. Er zijn al verschillende testsessies gepland, zodat we ons op een goede manier samen kunnen voorbereiden op de MXGP van Tsjechië. Het was onmogelijk om naar Indonesië te gaan, omdat de kratten eerder deze week moesten aangeleverd worden en we willen dat Tommy de motor grondig test voordat hij met ons in de GP’s start.”

Olivier Bossard (BOS GP eigenaar): “Toen ik afgelopen weekend de crash van Julien Lieber in Duitsland zag, begreep ik meteen dat Tommy naar het Factory-team zou verhuizen. Het is een moeilijke beslissing voor BOS GP, want Evgeny is ook geblesseerd, maar we zijn dicht bij een deal met een andere rijder die vorig jaar goede prestaties leverde in het Wereldkampioenschap. Tommy heeft met ons een paar goede resultaten behaald in de MXGP we zijn erg blij dat we onze samenwerking met hem kunnen voortzetten in het Brits kampioenschap. Dat is zowel voor BOS als Kawasaki belangrijk, we zullen hem dan ook alle nodige ondersteuning bieden tot het einde van dit kampioenschap. ”