Glenn Coldenhoff en GasGas kijken uit naar competitie!
Oké, in hun eerste jaar topmotorcross sinds lange tijd heeft GasGas pech met de timing. Toch laat de Spaans-Oostenrijkse fabrikant de schouders niet hangen. Als hun fabrieksteams over enkele weken weer aan de start van de GP’s staan, zal dat met nieuwe 2021 fabrieksmotoren zijn!
Regerend MX of Nations kampioen Glenn Coldenhoff stak voor GasGas het vuur aan de lont. ‘The Hoff’ is ondanks pech toch netjes 6de in de MXGP tussenstand. Samen met Ivo Monticelli, Jeremy Sydow en Simon Längenfelder zal Glenn tijdens de internationale wedstrijd in Arnhem- op 26 juli- debuteren met de nieuwe fabrieksmachine.
Hoewel het Coldenhoff niet meezat, zal Standing Construct teammaat Ivo Monticelli des te meer gemotiveerd zijn nu hij eindelijk kan afrekenen met een frustrerende seizoensstart. Vooral is een plaats in de top-vijf van het WK MGP zijn logische doel.
Glenn Coldenhoff: “Deze nieuwe motor is iets waar ik echt naar uitgekeken heb. Hij ziet er geweldig uit en het is heel cool dat we weer gaan racen met ‘n nieuwe motor. Het is duidelijk dat de afgelopen maanden niet verliepen zoals iedereen verwachtte, maar dit is een speciaal moment voor ons allemaal. Ik voel me echt goed en mijn gevoel met de nieuwe motor is geweldig. Ik wil nu gewoon weer achter het hek gaan staan en beginnen met racen!”
Voor DIGA Procross GASGAS Factory Junior Simon Längenfelder is Arnhem geen première sinds de competitie begin maart stil viel. Het Duitse supertalent stond ondertussen immers al op het podium in de openingswedstrijd van het Tsjechische kampioenschap.
Simon Längenfelder: “Deze nieuwe motor maakt alles nog beter voor mij. Het voelt zo goed, dat ik niet kan wachten om weer te gaan racen! De komende weken zal ik hard blijven werken, zodat ik in topconditie weer kan beginnen met mijn nieuwe GASGAS.”
Robert Jonas, VP Motorsports Offroad: “Dit is weer een mijlpaal voor GASGAS Motorcycles. De wetenschap dat Glenn, Ivo, Jeremy en Simon teruggaan naar de MXGP en MX2 competitie op de nieuwe GASGAS MC 450F en MC 250F fabrieksmachines is een trots en belangrijk moment voor alle betrokkenen. Na de terugkeer van GASGAS naar de top van de motorcross eerder dit jaar, was de introductie van deze nieuwe motoren een belangrijke volgende stap voor ons. Als we weten hoezeer zowel Standing Construct GASGAS Factory Racing als DIGA Procross GASGAS Factory Juniors er naar uitkijken om weer te gaan racen, zodat ze hun laatste weken van voorbereiding kunnen afronden en vervolgens een paar maanden van MXGP-races met hun nieuwe GASGAS Factory Racing-machines kunnen beginnen is het echt spannend. We kijken er echt naar uit om deze nieuwe motoren op de baan te zien en om al onze rijders hun 2020 MXGP- en MX2-seizoen te laten voortzetten”.
Foto’s: shotbyBavo
Ook te lezen
VIDEO: Tim Gajser – The Italian Job
In een nieuwe vlog rond vijfvoudig wereldkampioen Tim Gajser wordt ons een blik achter de schermen gegund. Deze keer krijgen we “backstage” beelden van het Italiaanse tweeluik in Riola Sardo …Techniek: Het multifunctioneel karakter van de Dunlop Geomax AT82
Dunlop is altijd al een innovator geweest van banden voor motorcrossgebruik. De fonkelnieuwe Geomax AT82 is daar een mooi voorbeeld van want Dunlop verkoopt deze band als een multi-inzetbare band. …Nieuwe hernia operatie voor Davy Pootjes
Vorig jaar werd Davy Pootjes vroegtijdig uitgeschakeld door een hernia. De crosser uit Ammerzoden revalideerde voorspoedig en hervatte de trainingen na een herstelperiode. Er kwam zelfs een aanbieding vanuit Duitsland …Benistant en Paturel starten in Markelo!
Tijdens de finale van de KNMV Dutch Masters of Motocross komen Thibault Benistant en Benoit Paturel aan de start. Het afgelopen weekend stond Benistant op het podium in Arco di …
Uw reacties