X

Nieuwe Suzuki’s komen met MX-Tuner functie!

Het was even wachten op de gele machines voor het modeljaar 2021 maar uiteindelijk zijn ze er. De RM-Z250 en RM-Z450 komen met nieuwe graphics en de mogelijkheid om via een app uw injectie en ontsteking aan te passen. Je kan de instellingen aanpassen via een app op je smartphone.

Buiten de graphics is er weinig gewijzigd ten opzichte van het 2020-model maar een grote update wordt volgend jaar verwacht van het merk uit Hamamatsu. Een ongeschreven regel zegt dat crossmotoren om de vier jaar een grote update krijgen, ook bij de andere merken. Het is uitkijken naar hydraulische koppelingen, elektrische starters, meer vermogen en minder gewicht. Hoe dan ook, de Suzuki’s zijn nog altijd bloedmooie machines en aangenaam geprijsd.

Inbegrepen bij de 2021 RM-Z250 en RM-Z450 is Suzuki’s MX-Tuner 2.0 die de mogelijkheid biedt om eenvoudig de brandstofinjectie en ontstekingssysteem instellingen aan te passen voor optionele raceprestaties. Dit is mits aanschaf van een optionele MX-Tuner 2.0 ook mogelijk op de modellen uit 2019 en 2020.

Met behulp van een smartphone-applicatie die draadloos verbinding maakt met de compacte zender/ontvanger van de MX-Tuner, kunnen de brandstoftoevoer en de ontstekingstiming snel worden gewijzigd. De MX-Tuner kan gepersonaliseerde instellingen voorprogrammeren in de ECU die kan worden geactiveerd door een van de meegeleverde brandstofkoppelingen aan te sluiten. De app die je daarvoor moet hebben is WiGet voor iOS en Android. 

Racers en tuners kunnen eenvoudig instellingen wijzigen om deze aan te passen aan prestatie gerelateerde updates. De applicatie kan een aantal instellingen opslaan voor verschillende circuits of weersomstandigheden, plus instellingen kunnen worden uitgewisseld met andere racers. Real-time motorgegevens en run-time informatie zijn toegankelijk om u te helpen bij het onderhoud van de motor.

De Suzuki RM-Z450

  • Sterke, bruikbare motorprestaties.
  • Geweldige gasrespons levert een hoog piekvermogen.
  • Een geëvolueerd tractiemanagementsysteem helpt de motor aan te sluiten.
  • Suzuki Holeshot Assist Control (S-HAC) haalt je naar voren.
  • Ongeëvenaarde prestaties in de bochten.
  • Frame en swingarm combineren lichtheid met kracht.
  • De afmetingen van het chassis combineren een wendbaar rijgedrag met stabiliteit.
  • Spiraalverende voorvork zorgt voor geweldige prestaties en eenvoudige afstelling.
  • Showa BFRC (Balance Free Rear Cushion) schokdemperinstellingen leveren een opmerkelijke en gecontroleerde dempingsreactie.
  • Bridgestone X30-banden bieden uitstekende grip.
  • Grote 270 mm voorremrotor verhoogt de remkracht en het remgevoel.
  • De compacte achterste hoofdcilinder is ontworpen om te voorkomen dat er zich modder ophoopt en dat de laarzen van de rijder vast komen te zitten.
  • Suzuki’s mobiele apparaat-gebaseerde MX-Tuner 2.0 en bewezen brandstof-coupler systeem.

De Suzuki RM-Z250

  • De middelste uitlaatpoort verhoogt het vermogen en de gasrespons.
  • Dubbele-brandstofinjectorsysteem verhoogt het vermogen bij hoge toerentallen.
  • Het tractiemanagementsysteem helpt de motor aan te sluiten.
  • Suzuki Holeshot Assist Control (S-HAC) haalt je naar voren.
  • Uitzonderlijke prestaties in de bochten.
  • Het frame en de achterbrug combineren lichtheid met kracht.
  • Het wendbare rijgedrag van het chassis van de motor en de montagehulp.
  • De KYB-vork met spiraalveer zorgt voor uitstekende prestaties en eenvoudige afstelling.
  • De KYB-achtervering en -schokdemper zorgen voor een opmerkelijke controle.
  • Dunlop MX33-banden die geschikt zijn voor wedstrijden.
  • De grote diameter van de voorrem verhoogt de remkracht en het remgevoel.
  • De compacte hoofdremcilinder achteraan is ontworpen om te voorkomen dat modder zich ophoopt en de laarzen van de rijder vastloopt.