X

Kom de 2022 CRF250R of CRF450R testen!

Honda nodigt je uit voor een onvergetelijke dag! Op maandag 13 september kan je kennis maken met de nieuwe CRF250R en CRF450R op het circuit van Lommel. Deelnemen aan deze test is volledig gratis, maar je moet wel vooraf inschrijven via een Honda dealer.

Om te kunnen deelnemen moet je beschikken over een vergunning en geschikte uitrusting. Hier vind je de lijst van Honda dealers. De omstandigheden van Lommel laten toe om op een realistische manier een beeld te krijgen van de prestaties van de CRF modellen. Op 13 september zal ook JM Honda Racing’s Jacky Martens beschikbaar zijn voor meer uitleg.


Geen enkele klasse is uitdagender en competitiever dan de MX2 . Maar het zijn net deze extreme omstandigheden waarin de CRF250R zijn vechtlust en strijdvaardigheid heeft kunnen bewijzen. Gaandeweg evolueerde deze motor naar een machine waarmee zowel MX-liefhebbers als profrijders steevast het beste uit zichzelf kunnen halen.

De nieuwe CRF250R is efficiënter dan ooit, dankzij een chassis dat afgeleid is van de CRF450R en grondige verbeteringen aan de cilinderkop voor meer koppel in het middengebied en meer vermogen bij hoge toeren. Nieuwe radiatoren verbeteren de efficiëntie van de koeling, de koppeling heeft nu negen schijven en de verhoudingen van de primaire aandrijving, versnellingsbak en eindaandrijving zijn gewijzigd.


2022 CRF450R: Tim Gajser achterna

Na een ingrijpend herontwerp in 2021 blijft de CRF450R zich verder ontwikkelen. De Honda CRF450R staat bekend als de maatstaf voor motorcross sinds de introductie in 2002. Het totaalpakket was er altijd op gericht om elke rijder totale controle te kunnen bieden dankzij een uitstekende balans en wendbaarheid.

Daarnaast biedt de 2022 CRF450R uiteraard de bouwkwaliteit, duurzaamheid en de lange levensduur waar Honda om bekend staat.  Voor 2022 werd Honda’s MX1 motor op tal van punten verbeterd. Nieuwe ECU-settings zorgen voor een soepeler rijgedrag, en een herziene afstelling van de Showa-ophanging verbetert de balans tussen de voor- en de achterkant op hert vlak van vering. Het frame onderging geen wijzigingen en blijft dus exact hetzelfde frame als dat van de CRF450RW waarmee Tim Gajser zowel in 2019 als in 2020 wereldkampioen MXGP werd.

Foto’s: Honda