Hier zijn de nieuwe crossers van GasGas

Hier zijn de nieuwe crossers van GasGas
Decrease Font Size Increase Font Size Taille du texte Imprimer

Voor GASGAS maakt het niet uit of je motorcross rijdt voor je plezier of om te winnen. Het belangrijkste is ervoor te zorgen dat al onze vijf nieuwe motorfietsen de allerbeste prestaties leveren voor gegarandeerd goede tijden in de modder. Voor 2024 voeren we de hitte in de motorscene echt op. Van onze kleine 2-takt ripper – onze geliefde MC 125 – tot de MXGP-race winnende MC 450F 4-takt, we hebben echt een motor voor alle soorten rijders.

GASGAS crossmotoren zijn al de best hanteerbare crossmotoren die er zijn, maar dat weerhield onze technici er niet van om ze nog beter te laten presteren! Nu elke motorfiets is uitgerust met nieuwe stalen frames, nieuwe aluminium subframes en nieuwe achterbruggen, is de perfecte combinatie van messcherp bochtenwerk en rechtuitstabiliteit verder verfijnd om de funfactor te maximaliseren.

En om onze MC 125 en MC 250 2-takten helemaal bij de tijd te brengen, komen beide motoren tot leven met een simpele druk op de nieuwe elektrische startknop. Geen kickstart-onzin meer. Bovendien worden ze nu aangedreven door geavanceerde gasklephuisinjectie voor een scherpere respons en veel betere prestaties op het circuit.

Over de hele linie worden alle 2024-modellen nu aangedreven door nieuwe, lichtere motoren die meer koppel en hoogtoerental leveren dan ooit tevoren. Ze worden vervolgens netjes in nieuwe frames gemonteerd met een lichte achterwaartse kanteling om het voortandwiel te verlagen, het gewicht te centraliseren en de best sturende crossmotoren ter wereld nog beter te laten sturen!

Technische hoogtepunten Motorcross

  • Nieuw frame – Ontworpen om stabiel te zijn bij hoge snelheden, de nieuwe frames behouden hun beste bochtencapaciteiten in hun klasse en geven verbeterde feedback aan de rijder.
  • Nieuw aluminium subframe – Sterk, betrouwbaar en speelt een essentiële rol in de ergonomie en het rijgedrag van elke crossmotor.
  • Nieuwe achterbrug van gegoten aluminium – Licht, sterk en met precies de juiste hoeveelheid flexibiliteit!
  • Nieuw kuipwerk – Vernieuwde driehoek voor de rijder biedt grotere contactvlakken zodat rijders beter grip hebben op de motor voor betere controle. En natuurlijk is alles rood!
  • Nieuwe urenteller – Helpt alle rijders om hun fiets goed te onderhouden.
  • WP XACT-voorvork met AER-technologie – Verfijnd, met de hand verstelbaar en nu voorzien van een hydrostop om de angel uit zware landingen te halen.
  • WP XACT-achterschokdemper – De WP XACT-achterschokdemper is korter en lichter, maar heeft een veerweg van 300 mm en een nieuwe zuiger die zowel het comfort als de prestaties verbetert.
  • Nieuwe gesmede kroonplaten – Met een nieuwe stuurpen die iets meer flex biedt voor verbeterd comfort.
  • Krachtig hydraulisch Braktec-koppelingssysteem – Onderhoudsvrij is bijna onmogelijk, voor consistentie en prestaties te allen tijde.
  • Nieuwe Braktec-remmen – Remschijven die uniek zijn voor GASGAS en nieuwe remklauwen voor en achter. Het was nog nooit zo makkelijk om alles onder controle te houden.
  • Neken stuur – Gemaakt van zeer sterk aluminium en met een stuurbocht die uniek is voor GASGAS, zijn duurzaamheid en comfort gegarandeerd. Er is ook een groter stuurkussen voor verbeterde veiligheid.
  • Nieuwe voetsteunen – Groter is absoluut beter als het gaat om GASGAS voetsteunen! Ze helpen je voeten onder alle omstandigheden daar te houden waar ze moeten zijn.
  • Nieuwe TBI-injectie met premix voor 2-taktmotoren – Hiermee zijn onze 2-taktmotoren helemaal bij de tijd. Throttle Body Injection zorgt ervoor dat de motoren schoon en scherp lopen en een sterk vermogen leveren over het hele toerenbereik.
  • Nieuwe elektronische uitlaatregeling voor 2-taktmotoren – De nieuwe elektronische powervalve regelt hoe de uitlaatpoorten opengaan, zorgt voor maximaal vermogen en biedt een verbeterde duurzaamheid.
  • Nieuwe motoren – Door de massa te centraliseren en tegelijkertijd lichter te zijn, en niet te vergeten meer vermogen te produceren, leveren de motoren nog betere prestaties voor 2024.
  • Nieuwe, uniforme motorpositie – Bij alle 4-taktmodellen is de motor in dezelfde positie gemonteerd om de algehele hanteerbaarheid van elke motorfiets te verbeteren.
  • Map Select-schakelaar – Onze MC 125 is al uitgerust met een Map Select-schakelaar, maar door een Map Select-schakelaar toe te voegen aan een van onze viertaktmodellen wordt de rijervaring naar een nieuw niveau getild! Met een simpele druk op de bijbehorende knop kunnen launch control, tractiecontrole, een quickshifter en een keuze uit twee maps worden ingeschakeld om de prestaties van elke motorfiets aan te passen aan elke rijder. En door het toe te voegen aan onze MC 250 krijg je ook de keuze uit twee verschillende motormappings.

Uw reacties

Ook te lezen

  • Lommel op vrijdag: een wandeling door de paddock

    Lommel op vrijdag: een wandeling door de paddock

    Morgen barst het motorengebrul weer los want dan start een weekend vol motorcross van de bovenste plank in Lommel. Hier bij MXMag willen we dat je niks mist van de …
  • Wereldpremière: SRG, de eerste airbag specifiek voor MX!

    Wereldpremière: SRG, de eerste airbag specifiek voor MX!

    Gebaseerd op ongevallenstatistieken zijn ruggenmergblessures een grote zorg voor de MX scene. Na drie jaar R&D lanceren Shot Race Gear en In&motion met trots de SRG airbag. De bewezen In&motion …
  • VIDEO: dit was de Zwarte Cross editie 2024

    VIDEO: dit was de Zwarte Cross editie 2024

    Onze videoman Raf Van Dyck van 393 Productions trok naar Lichtenvoorde om er vier dagen lang bewegende beelden te schieten van de reeksen op de motorcrossbaan “De Schans”. Kijk hieronder …
  • Foodmaker: Eet zoals de kampioenen!

    Foodmaker: Eet zoals de kampioenen!

    Wat hebben Liam Everts, Nestaan Husqvarna Factory Racing, Mathieu van der Poel, Lotte Kopecky en tal van Belgische Olympiërs gemeen? Ze zijn allemaal fan van Foodmaker! Van rijders over teamleden …