Maxxis British: Mike Kras blijft winnen! Zeges Irwin & Watson

Maxxis British: Mike Kras blijft winnen! Zeges Irwin & Watson
Decrease Font Size Increase Font Size Text size Print

Buildbase-Honda rijder Graeme Irwin was niet te stoppen in Hawkstone Park. De Ier reed in de 4de ronde van het Maxxis British Championschip naar een dubbele overwinning. Daarmee pakt hij ook de leiding in de tussenstand van het kampioenschap. Steven Lenoir, de vorige leider, werd twee keer tweede. Harri Kullas mocht mee op het podium dankzij een derde en vierde plaats.

In de tweetakt klasse zette EMX300 kampioen Mike Kras (introfoto) zijn zegetocht verder. De ‘Kogel’ won niet alleen beide races, hij is in de Maxxis nog steeds onverslagen dit seizoen!

Nu Jake Nicholls voor langere tijd geblesseerd is, lijkt de strijd in het kampioenschap weer helemaal open. Voormalig Brits MX2 kampioen Elliott Banks Browne did gisteren in die tussenstand een slechte zaak. Hij ging weliswaar aan de leiding in de eerste manche en eindigde 4de maar in de tweede race liep zijn band er af en scoorde EBB geen punten. In de MX2 gaven de Hitachi-KTM UK rijders weer de toon aan. Ben Watson (1-1) won in de eindstand voor zijn teamgenoot Josiah Natzke (5-1). Revelatie van de dag was EMX250 rijder Todd Kellett die  een derde en vierde plaats scoorde. De ervaren Martin Barr ging echter met de laatste podiumplek aan de haal.

Eindstand MX1
1. Graeme Irwin 50, 2. Steven Lenoir 44, 3. Harri Kullas 38, 4. Robert Davidson 31, 5. Jake Shiptonn 30, 6. Gert Krestinov 28, 7. Carlton Husband 25, 8. Jamie Law 24, 9. Dan Thornhill 23, 10. James Harrison 22

Eindstand MX2
1. Ben Watson 47, 2. Josiah Natzke 41, 3. Martin Barr 40, 4. Todd Kellet 36, 5. Michael Eccles 28, 6. Liam Knight 28, 7. Mel Pocock 27, 8. Jake Millward 26, 9. Josh Gilbert 23, 10. Josh Spinks 21

Eindstand 2T
1. Mike Kras 50, 2. Lewis Trickett 44, 3. Matthew Moffat 38, 4. Neville Bradshaw 38, 5. James Dunn 32, 6. Robert Holyoake 29, 7. Will Worden 27, 8. Phil Mercer 25, 9. Jamie Skuse 23, 10. Charlie Cole  22

Foto’s: Motohead & Nuno Laranjeira

Uw reacties