Nestaan Husqvarna Factory Racing bevestigt dat Kay de Wolf de komende MXGP of Portugal moet missen na een enkelblessure die hij opliep tijdens de MXGP of Italy in Montevarchi. De ex-MX2 wereldkampioen zal zich noodgedwongen op zijn herstel richten.
Na bijkomend medisch onderzoek is beslist dat de Nederlander zich eerst op zijn herstel zal richten voor hij opnieuw aan wedstrijden deelneemt. De Wolf slaat daardoor enkele komende manches van het FIM Motocross Wereldkampioenschap over, terwijl het team zijn vooruitgang blijft opvolgen.
De blessure onderbreekt een veelbelovend eerste MXGP-seizoen voor de 21-jarige rijder, die momenteel in de top vijf van het kampioenschap staat en onlangs in Letland zijn tweede MXGP-podium van het seizoen vierde.
Verdere updates over zijn terugkeer volgen later.
Kay de Wolf: “Het is uiteraard een echte teleurstelling, want de val lag volledig buiten mijn controle, zeker omdat we de voorbije manches mooi op dreef waren geraakt. Nu ligt de focus op goed herstellen en ervoor zorgen dat alles geneest zoals het hoort. We moeten nog een paar controles doen en wat rust nemen. Van daaruit wil ik blijven opbouwen en mezelf in een positie brengen om in Lommel voor een podium te strijden. Ik zal er alles aan doen om fit, gezond en klaar terug te keren.”
Rasmus Jorgensen – Teammanager, Nestaan Husqvarna Factory Racing: “Dit is een bijzonder frustrerende situatie. Kay had een mooie flow opgebouwd en leerde met elke wedstrijd ontzettend veel bij. Blessures horen jammer genoeg bij deze sport, maar dat het op deze manier gebeurt, maakt het nog moeilijker te aanvaarden, zeker voor Kay. Zoals altijd staan we volledig achter hem, en samen zullen we er alles aan doen om hem zo snel mogelijk te laten terugkeren.”
Foto’s: Fullspectrum Media











