Dynamic Marketing Group nieuwe promotor BK Motorcross!
De Belgische Motorrijdersbond (BMB) en de firma Dynamic Marketing Group (Edmond Detry) hebben een overeenkomst gesloten voor de promotie van het Belgisch Kampioenschap Motorcross Inters van 2013 tot en met 2016.
Hierdoor wordt een nieuwe richting ingeslagen voor de verdere groei van het belangrijkste nationaal motorcross kampioenschap. Edmond Detry van Dynamic Marketing Group zal zijn expertise inzake marketing en communicatie aanwenden om het BK Motorcross opnieuw de nationale en internationale aandacht te geven die het verdient. Hij heeft ondermeer door de organisatie van de Grote Prijs Motorcross dit jaar in Bastogne zijn competenties inzake marketing en promotie in de motorsport bewezen.
Het Belgisch Kampioenschap kon de laatste jaren zonder promotor standhouden dankzij de kwaliteitsvolle organisaties, enkel mogelijk door de enorme inzet van de talrijke vrijwilligers binnen de organiserende clubs. Door het aantrekken van een nieuwe promotor willen we nog een stap verder gaan. De bedoeling is de organisatoren te ondersteunen en meer eenheid te creëren binnen het kampioenschap, een samenwerking tussen enerzijds de vrijwilligers, broodnodig om een organisatie te kunnen op poten zetten, en anderzijds de professionele inbreng van een marketing- en communicatie specialist met een hart voor de motorsport.
Dankzij deze overeenkomst zal het kampioenschap de zo broodnodige televisie- en persaandacht krijgen. Nieuw is ook dat de promotor verplicht zal zijn om een plateau van 7 WK toppers waaronder minstens 5 Belgische rijders aan te bieden voor deelname aan het volledige kampioenschap. De definitieve kalender zal begin december worden aangekondigd. Tijdens de
BMB Voorzitter, Jos Driessen, verklaarde: “ Ik ben erg trots als kersverse bondsvoorzitter om deze zo belangrijke samenwerkingsovereenkomst te mogen aankondigen. We willen dat het BK Motorcross vooruitgaat, zich verder kan ontwikkelen in deze steeds veranderde sportwereld, dat de media aandacht opnieuw toeneemt en dat we een jong, nieuw publiek kunnen bereiken en nog meer toeschouwers kunnen aantrekken. Dit kan enkel door een samenwerking aan te gaan met een professionele partner. We hebben dit jaar ons niet enkel toegespitst op het in herinnering brengen van het roemrijke verleden van de bond en de motorsport in België maar ook resoluut gekozen om haar toekomst te vrijwaren.”
Edmond Detry, Dynamic Marketing Group: “Ik ben heel blij dat de BMB haar vertrouwen aan Dynamic Marketing Group heeft geschonken! In België hebben we altijd al een bijzondere relatie met motorcross gehad. Zowel in Vlaanderen als Wallonië is motorcross nog altijd erg populair. Zeker nu onze sport spectaculairder en aantrekkelijker is dan ooit. Ik ben er zeker van dat we met meer professionalisme en meer aandacht voor het imago van het kampioenschap het BK op een hoger niveau kunnen brengen zowel wat betreft de belangstelling van het publiek als de media. Nu is het aan ons om ons op een creatieve manier te bewijzen!”
Ook te lezen
Micha Boy de Waal ook de sterkste in Marum
Eerder deze maand in Lochem wist Micha Boy de Waal te winnen. Tijdens de vierde wedstrijd van het KNMV Nederlands Kampioenschap 500cc won de Brabander opnieuw. De JH MX Service-rijder …Sander Agard-Michelsen wint ook in Marum
De vierde wedstrijd het KNMV Nederlands Kampioenschap 250cc is gewonnen door Sander Agard-Michelsen. De 24-jarige crosser wist beide manches op het circuit van Marum te zegevieren. De Noor won in …Doe mee met de Zomerstage van Pro MX-Stage in Veldhoven!
Pro MX-Stage organiseert op 29, 30 en 31 juli haar zomerstage in Veldhoven! Dit 3-daagse trainingskamp biedt een geweldige kans om je vaardigheden te verbeteren, of je nu een beginner, gevorderde …Kooiker wint, Visser de nieuwe leider in NK125
Op Koningsdag wordt er traditioneel gecrosst in Marum. Tijdens de vierde wedstrijd van het KNMV Open Nederlands Kampioenschap 125cc heeft Dex Kooiker (foto) beide manches weten te winnen. De Yamaha-rijder …
Uw reacties