X

Nieuwe Energydrink A SHOC pompt $15 miljoen in ‘Action Sports’

Het lijkt erop dat de relatie tussen Red Bull en de Nitro-Circus stars helemaal afgelopen is. Nadat Travis Pastrana in een recent verleden z’n rood met gele helm inruilde voor een helm met daarop een fel groeiend koffiemerk “Black Rifle Coffee”, zullen ook Nitro Circus events niet meer op de steun van Red Bull kunnen rekenen.

Een gehele verrassing is dit niet, in Oceanië stond de rode stier in de gele bol bijvoorbeeld al niet meer op de “Freestyle Ramps”. Dat ze zich terugtrekken uit Nitro Rallycross is een grotere verrassing, want daarin waren ze vorig jaar nog prominent aanwezig met vele piloten en als hoofdsponsor. Maar aan alles komt een eind!

Goed nieuws is dat A SHOC, een merk dat kan steunen op de ‘Keurig Dr Pepper’ holding, klaarstaat om 15 miljoen dollar in “Action Sports” te stoppen. Zij hebben een deal gemaakt met promotor: “Thrill One Sports and Entertainment” die dit geld zal investeren hun te promoten content als zijnde: Nitro Circus USA Shows, Nitro Rallycross, Nitro World games maar ook niet Nitro Circus gerelateerde content als Street League Skateboarding (SLS), … Naast Nitro Circus en SLS zit ook Superjacket Productions, het bedrijf van Rob Dydrek (bekend van MTV) onder de paraplu van Thrill One Sports and Entertainment.

Extra Note: De Thrill One Sports and Entertainment is een bedrijf dat in het leven is groepen door The Raine Group en de Causeway Media Partners met als doel “Action & Xtreme Sports” te verenigen en sterker in de markt te plaatsen. Om vervolgens voor iedereen betere deals en meer mogelijkheden te creëren.

Tekst: Matthias Van Eeckhoven – Red Bull Content Pool