Hier zijn de 2024-modellen van de KTM SX- en SX-F
Hoewel de volledig vernieuwde KTM SX-serie voor 2023 nog maar net is geïntroduceerd, staat de KTM-motorcrossserie voor 2024 al in de startblokken met geoptimaliseerde veringsinstellingen en een frisse nieuwe look. De superieure motorcrossmodellen uit de KTM SX-serie voor 2023 zijn slanker dan ooit en bieden rijders een ongeëvenaard gevoel van controle. Ze gelden als de meest innovatieve en best presterende READY TO RACE-motorcrossmachines die ooit in serie zijn geproduceerd.
Even ter herinnering: de KTM SX-serie voor 2023 heeft een volledig nieuw ontworpen chassis dat is opgebouwd rond een hydro-gevormd, lasergesneden en met robots gelast frame, een tweedelig subframe polyamideversterkt aluminium en een holle achterbrug van gegoten aluminium. Het frame is ontworpen en gebouwd op basis van specifiek berekende parameters voor lengte- en torsieflexibiliteit en biedt ongeëvenaarde rijderfeedback, energieabsorptie en rechtuitstabiliteit bij hoge snelheden.
De KTM SX- en SX-F-serie voor 2024 hebben deze verbeteringen uiteraard ook meegekregen en beschikken daarnaast over veringen waarvan de instellingen zijn geoptimaliseerd met als doel de balans en het comfort van de motorfiets verder te verbeteren. Deze geoptimaliseerde instellingen dragen ook bij aan een aanzienlijk grotere wendbaarheid in bochten.
De WP XACT-schokdemper achter met geavanceerde dempingskarakteristieken geeft de motorfiets maximale tractie en absorbeert energie op onovertroffen wijze. De WP XACT-voorvork heeft een lange veerweg van 48 mm, zodat ook bij harde klappen geen bottom-out optreedt en schokken beter worden gedempt. Bovendien houdt de vork het voorwiel dicht bij de grond als na een harde landing het gas weer wordt opengedraaid.
In ergonomisch opzicht heeft de KTM SX- en SX-F-serie voor 2024 de beste rijdersdriehoek in zijn klasse, wat resulteert in een uitzonderlijk kniecontact, met name als je op de voetsteunen staat. In combinatie met extra contactvlakken op de carrosserie en een vlak zadelprofiel zorgt dit voor beter rijgedrag, een grotere wendbaarheid en een vertrouwder rijgevoel.
De geheel nieuwe grafische set drukt zijn stempel op het uiterlijk en bevat, net als vorig jaar, elementen die verwijzen naar de modellen van het begin van de jaren negentig. De ontwerpers van de 2024 CTG hebben paars als accentkleur gebruikt, als knipoog naar de tijd dat paars een overheersende tint was in de kenmerkende styling van KTM. De oranje en witte tinten overheersen echter nog steeds en zijn aangebracht met behulp van de beproefde in-mold-technologie.
De KTM SX- en SX-F-serie voor 2024 zijn dankzij hun vergevingsgezindere vering, ongeëvenaarde prestaties en geavanceerde technologie geschikt voor ervaren en onervaren rijders van alle leeftijden. Ze zijn waardige opvolgers van eerdere generaties, waaronder de winnaar van het MX2-kampioenschap van 2022, en klaar om de motorcrosscompetitie flink op te schudden.
Ook te lezen
Duncan klopt Van Drunen in prachtig duel
De eerste manche tijdens de derde wedstrijd van het FIM wereldkampioenschap WMX is gewonnen door Courtney Duncan. De Nieuw-Zeelandse vocht een hard duel uit met Lotte van Drunen. De leidster …MXGP Lugo : de live timing
Dit weekend is de MXGP-karavaan aangeland in de Spaanse provincie Galicia en meer bepaald in Lugo voor de zesde confrontatie van het jaar. Je hoeft niks te missen van de …Tomac voorlopig niet in actie door duimblessure
Dit weekend zal Eli Tomac niet in actie komen tijdens de finale van het Monster Energy AMA Supercross Championship in Salt Lake City. De Yamaha-rijder heeft tijdens de wedstrijd in …Een update over de blessure van Camden McLellan
De Zuid-Afrikaanse Triumph fabrieksrijder Camden McLellan brak in Agueda zijn kuitbeen en moet een aantal races uitzitten. Zijn start van het seizoen verliep nochtans prima en hij kon zelfs al …
Uw reacties